Avui 15 de juliol el professorat de la UVic-UCC comença el període de vacances estivals. Queden, però, algunes reunions i gestions importants per fer, a més de preparar la docència per al curs 2020-2021, que es presenta incerta.

Per ajudar en aquesta tasca, hem preparat aquest article amb informacions que esperem que siguin útils.

Planificació de la docència 2020-2021

Per al primer semestre del curs 2020-2021, cal preveure un escenari “mixte/híbrid” en el qual es puguin realitzar algunes sessions presencials (condicionades) i la resta principalment en format online.

Aquestes orientacions parteixen de les enquestes i les aportacions de l’estudiantat, juntament amb les coordinacions dels centres.

Són generals i es concretaran a cada titulació o facultat.

Durant les darreres setmanes des del Centre d’Innovació i Formació en Educació de la UVic-UCC s’han ofert diverses sessions de formació organitzades pel Vicerectorat d’Ordenació Acadèmica i Formació Continua. (Gràcies, Olga Pedragosa, per les aclaridores explicacions!) Hem recollit aquestes orientacions en un llibre de l’aula Moodle Assessorament PAS i PDI, a la qual té accés tot el personal de la nostra universitat.

Guies de l’estudiant

Com sabeu, cal que les guies de l’estudiant estiguin actualitzades abans de la matrícula dels estudiants. A l’aula d’Assessorament PAS i PDI hi ha 6 breus indicacions que ens arriben de des del Vicerectorat.

Reviseu i actualitzeu l’apartat de bibliografia recomanada.

• Consulteu a l’UCercatot per saber si està disponible a la Biblioteca. Tutorial d’ús de l’UCercatot.
  • Tingueu en compte recomanar documents que estiguin en format digital.
  • La biblioteca us pot ajudar a cercar nous continguts per completar la bibliografia.

Informació de la biblioteca

Préstec

L’accés a les biblioteques no serà possible fins al mes de setembre, però podeu demanar llibres en préstec i retornar els que tingueu actualment prestats.

Els documents que teniu actualment en préstec us els podeu quedar fins al 15 de setembre.

Per la resta d’informació sobre préstec, consulteu l’apartat corresponent del web de la Biblioteca.

Col·lecció digital

La Biblioteca Digital no fa vacances. Des de l’U-Cercatot podeu consultar allà on sigueu i a l’hora que vulgueu els recursos electrònics contractats per la UVic-UCC.

Recordeu que per accedir als recursos digitals subscrits per la UVic-UCC us heu d’identificar amb nom.cognom i la mateixa contrasenya que feu servir per entrar al campus virtual.

La informació dels recursos d’accés obert temporalment es va actualitzant, podeu anar-la consultant per estar al dia.

Atenció virtual

Podeu plantejar tot tipus de consultes o dubtes relacionats amb la Biblioteca a través d’aquests dos canals:

Alguns recursos per a la docència

En aquest mateix blog de la USD hi ha molta informació sobre estratègies i eines que ens poden ajudar a la docència. (A dalt a la dreta hi ha un cercador i a la banda dreta de cada article hi ha una relació de categories dels articles.)

També pot ser d’ajut el wiki Recursos per a la docència que trobarem a l’aula Assessorament PAS i PDI,

Arxivar

Gran part dels recursos que hem elaborat per la nostra docència ja estan allotjats a les nostres aules Moodle i des d’allà els podem recuperar. Altres recursos, especialment grans fitxers de multimèdia, poden trobar-se en llocs diversos, com ara memòries portàtils, ordinadors propis, YouTube, etc.

En tots els casos, l’eina institucional que la Universitat posa a disposició del personal per poder arxivar les seves dades és Microsoft OneDrive. En cas de dubtes és el millor lloc per als nostres fitxers d’interès. Allotjats al núvol, aquests recursos restaran molt segurs i disponibles, des del nostre entorn propi del Campus Virtual UVic.

… i estiuejar

Durant aquest període excepcional ha sigut un privilegi i satisfacció treballar plegats amb persones tan entusiastes i creatives, amb tot el PDI i PAS amb qui hem col·laborat.

Ens retrobarem a la tornada per afrontar junts tots els nous reptes que ens proposem i que la situació emergent ens plantegi.

Bon estiu!