A partir del dia 26 de juny ja tindrem disponibles les aules Moodle per al curs 2024-2025. Ha arribat el moment de preparar-les per al nou inici de curs.

Aprofitem per informar que continuem a la versió 4.3 de Moodle. Aquesta versió segueix en la línia de millora de l’experiència d’aprenentatge, incorporant noves funcionalitats i millores:

• Millores en el banc de preguntes. Facilitant la cerca i ampliant els camps de filtre de les preguntes.
  • Noves funcions relacionades amb la compleció de curs.
  • Millores en termes d’accessibilitat amb la incorporació de l’editor de text TinyMCE

Més informació sobre les novetats de la versió 4.3 (vídeos en anglès).

Nou editor de text TinyMCE

Com a novetat d’aquest curs, es disposarà per defecte d’un nou editor de text, anomenat TinyMCE. Es tracta d’un editor de text més intuïtiu, funcional i amb moltes possibilitats. Es tracta de la integració a Moodle d’un editor de codi obert HTML / JavaScript que possibilita la creació i edició de continguts de manera àgil i accessible, gràcies a la seva riquesa de funcions.

Editor tinyMCE

Editor TinyMCE

L’entorn és molt semblant visualment a l’editor antic (ATTO), que era un projecte intern de Moodle..

Grups automàtics a les aules

Totes les aules continuaran tenint com a mínim un grup Moodle d’estudiants, creat automàticament, per a cada grup de matrícula d’aquella aula. Aquests grups automàtics s’estructuren amb el nom: “auto_ el codi del grup_codi d’assignatura”. Això vol dir que, com a mínim, a totes les aules hi haurà un grup creat. En aquest article en parlem.

Un cop vegis les aules que tens assignades, pots fer més accions, les quals expliquem a continuació.

Demanar unió d’aules

Hi ha habilitat un formulari per demanar la unió d’aules. Això es pot demanar durant el període entre l’assignació i l’inici de la docència.

Cal que tinguis en compte que:

• Les aules unides t’apareixeran l’endemà a la tramitació de la petició.
  • Els continguts que hi haurà seran tots els continguts que tenies a les aules inicials abans d’unir-les.
  • No es poden unir aules de semestres diferents.
  • No es recomana unir aules de crèdits diferents. Si ho fas, assegura’t de limitar l’accés als continguts creant grups dins l’aula.
  • No es recomana demanar unions un cop iniciat el semestre ja que si els estudiants han fet aportacions o lliuraments es perdran.

Afegir contingut a les aules

Les aules ens arriben buides, amb una mínima estructura per temes buits i alguns blocs laterals.

En aquest sentit, Moodle ens ofereix diferents opcions per construir aquestes aules, segons la situació en la que ens trobem.

> Ja he fet l’assignatura el curs anterior i vull aprofitar el que ja tinc.

Si vas realitzar la mateixa assignatura el curs anterior i necessites traspassar tots els continguts, la millor opció és que facis servir la funcionalitat “Importar aula”.

Per poder importar continguts a l’aula nova, cal seguir aquests passos:

• Copiar el nom sencer de l’aula del curs anterior i guardar-lo en un document de text (bloc de notes).
  • Entrar a l’aula de destí (que està en blanc).
  • Menú superior > més > Reutilització del curs > Importa

En aquest vídeo mostrem com fer aquesta importació:

> És la primera vegada que imparteixo aquesta assignatura i parteixo de zero.

Si parteixes d’una aula en blanc, cal tenir en compte els mínims que ha de tenir un aula virtual.. Et suggerim que passis aquest barem d’aula per comprovar que tens l’estructura adequada per a la impartició de la teva formació. (Per fer servir l’eina d’autobarem, necessitaràs un codi d’inscripció, que pots demanar a UDUTE URespon.

> El meu centre m’ha facilitat una estructura d’aula que haig de combinar amb els meus continguts.

Serien els mateixos passos que la importació d’aula però tenint en compte que primer has d’importar la plantilla i després has d’importar els continguts de l’aula tal i com hem indicat en el video anterior. En cas de dubtes, demana ajuda al formulari UDUTE URespon.

> Només vull aprofitar alguns recursos / activitats, però no vull tot el que tenia.

Si només necessites copiar una secció en concret (amb les seves activitats o recursos) o bé només alguns elements de l’aula, l’opció que t’anirà millor és fer servir el plugin Sharing Cart.

Serveis i canals d’ajuda al professorat

A la Wiki de recursos docents trobareu molts tutorials d’ajuda i sempre podeu contactar-nos a la UDUTE per URespon.