Durant les últimes setmanes i mesos, la USD i l’ATIC han estudiat opcions d’eines per realitzar sessions de docència mitjançant videoconferència de cara al curs 2020-2021.

Amb el seu assessorament, la direcció de la universitat ha pres la decisió d’establir la següent disposició respecte els serveis de videoconferència:

• Trucada de vídeo de MS Teams: per a reunions i tutories.
  • BigBlueButton: per a la docència.
  • Zoom: per a accions especials i activitats amb participació externa.

Trucada de vídeo de MS Teams

Microsoft Teams, una de les eines que ens ofereix Microsoft Office 365, ens permet treballar en equip compartint recursos i amb l’opció de conversar via xat o fer reunions per videoconferència.

Fer servir trucades de MS Teams no representa sobrecost però la plataforma encara no disposa de les eines adequades per a la docència i actualment no està integrat amb Moodle. És per això que la recomanem per reunions i tutories.

Amb MS Teams, podem crear un equip, si les trobades són més estables i s’han de repetir al llarg del temps. I podem convocar una sessió en línia, configurant els permisos que tinguin les persones que hi assistiran. Consulta també aquest material elaborat per l’Àrea TIC sobre com organitzar reunions amb MS Teams.

BigBlueButton

BigBlueButton està integrat amb Moodle, reuneix característiques similars a Zoom per a la docència, i serà econòmic de desplegar: només cal posar el servei al núvol, amb les prestacions adequades. És possible que al llarg del curs vinent la trucada de vídeo de MS Teams millori substancialment i s’acabi integrant amb Moodle, sense cap cost per a la UVic-UCC. En aquest cas seria una bona alternativa per a la docència de cara al curs 2021-2022, en lloc de BigBlueButton.

Durant el curs 2020-2021 recomanem BigBlueButton, que es configura a l’aula Moodle com una activitat més.

Per saber-ne més, en breu publicarem un article en aquest blog de com configurar una activitat BigBlueButton a l’aula Moodle.

Zoom

Actualment no es pot assumir fer una despesa d’una llicència per docent. Les llicències Zoom actuals de la UVic-UCC, que tenen vigència fins el 21 de novembre, es destinaran a accions especials i activitats amb participació externa.

Per reservar una sessió, consulta l’article d’aquest blog Reunions Zoom. Més detalls d’accés i configuració.

Cada facultat podrà mantenir alguna llicència pròpia, i en aquest cas serà el mateix centre qui la gestionarà (reserva, ús, etc.).