(Aquesta guia es va escriure per al curs 2015-2016 però el procés segueix vigent a les aules 2016-2017)

De cara al curs acadèmic 2016-2017, disposem de nou d’una eina d’optimització de les aules Moodle que utilitzarem per a la docència. De la mateixa manera que hem pogut fer constar les nostres preferències d’horari, podem demanar la unificació virtual d’estudiants i professorat que comparteixin activitats formatives compatibles.

Podem fer aquesta petició d’unificació d’aules virtuals sempre que es compleixin les condicions següents:

  • Que les assignatures s’imparteixin el mateix semestre
  • Que tinguin la mateixa càrrega de crèdits
  • Que hi hagi acord entre tot el professorat implicat

Combinar aules virtuals on l’estudiantat fa bàsicament el mateix és un “bon negoci” perquè ens allibera de duplicar continguts i activitats entre aules. A més, ens dóna més coherència acadèmica. Cal tenir en compte que Moodle facilita eines àgils per treballar en grups i subgrups amb l’estudiantat a la mateixa aula virtual.

El centre docent supervisarà la teva proposta i, en cas d’aprovar-la, les teves aules virtuals es crearan d’acord amb la petició feta. En cas contrari, el centre es posarà en contacte amb tu.

El procés de petició, validació i creació d’aules virtuals segueix el flux del diagrama següent:

Diagram1-procesb

Procés de petició d’aules virtuals

Fases del procés del professorat

Un cop que comenci el procés el professorat pot fer diverses accions:

  • Proposar la unió d’aules pròpies
  • Triar el nom de cada aula proposada
  • Proposar la unió d’aules amb aules d’altre professorat (en aquest cas només fa falta que un dels docents proposi la unió)
  • Anul·lar una proposta abans de trametre-la
  • Enviar una proposta

Mostrem aquests processos en els vídeos següents, que corresponen a l’any anterior, però el procés és gairebé idèntic.

Primer vídeo:


Petició d’aules virtuals: unió d’aules, modificació de nom

 

Segon vídeo:

Suprimir seleccions, afegir aules d’altres docents, aules no unificables