A principis de desembre de 2018 es va presentar la versió 3.6 de Moodle, versió que tenim actualment a les aules virtuals de la Universitat  (gener de 2019).

Aquesta versió incorpora algunes noves funcionalitats interessants per al professorat. Entre elles, destaquem:

Millora de la vista general dels cursos al Tauler

Amb aquesta actualització, es poden destacar els cursos amb una estrella i ocultar cursos, gràcies a la millora de la vista general del Tauler.

Quan anem a Estudi > Aules, hi ha aquesta nova vista general de Resum de cursos:

Com es veu, podem reordenar per diferents criteris: per accedits recentment i per nom. També podem escollir la vista: llista, summary, tarjeta. A la imatge superior està en format tarjeta.

Si per alguna raó, no veus el Tauler amb aquesta vista de cursos, cal fer servir l’opció a dalt a la dreta “Personalitza aquesta pàgina” i afegir el bloc “Resum de cursos”. En cas de dubtes, contacta amb nosaltres a usd@uvic.cat.

Nova interfície de Missatgeria

Ara es poden destacar missatges amb una estrella i es poden fer converses grupals. Mary Cooch explica les noves eines aquí:

Gravació de la retroacció a les Tasques

Es poden gravar missatges de veu o de video a la retroacció als estudiants, entre altrres opcions noves.

Millores en els Qüestionaris

S’ha millorat el tipus de pregunta Arrossegar i deixa anar marcadors. Ara és més fàcil la seva edició i, gràcies a la Moodle Users Association (de la qual la UVic-UCC és membre), les estadístiques de qüestionari amb preguntes aleatòries són més precises.

Identificació de duplicats d’activitats i recursos

A versions anteriors de Moodle, quan es duplicava un recurs o activitat, no podíem saber quin era l’original i quina la còpia. Amb aquesta nova versió, es poden identificar, ja que ara s’afegeix la paraula còpia al nom

Ocultar la data de la darrera modificació

Una nova opció al Recurs > Pàgina, permet escollir entre mostrar o ocultar la data de quan va ser actualitzada per darrera vegada. Això permet que podem reutilitzar els continguts de pàgina d’un curs anteriror, sense que semblin desactualitzats.

Conclusions

Moodle avança a velocitat vertiginosa. Cada nova versió ens aporta millores de consideració, molt útils per al nostre dia a dia docent. A dalt hem assenyalat les millores més destacables per a la comunitat UVic-UCC.

Us deixem un vídeo de l’quip de programació de Moodle (en anglès) amb l’explicació d’aquestes i d’altres novetats.

Enllaços relacionats: