En aquest nou curs 2024-2025, hi ha un canvi a les nostres aules de docència. Hem passat de la versió 4.3 de Moodle a la versió 4.4 (de l’abril 2024). Aquest fet comporta alguns canvis pel que fa a l’experiència d’usuari (UX). La UX té en compte l’experiència general de l’usuari final: les seves percepcions, emocions i respostes a l’entorn digital. La facilitat d’ús i l’accessibilitat són trets fonamentals. I Moodle continua en aquesta línia de canvi, iniciada amb la versió 4.0. S’intenta que cada vegada la navegació sigui més amigable, amb una interfície més neta i intuitiva.
Què canvia
Pàgina de curs
En aquesta nova versió, trobem una pàgina d’aula renovada. Les seccions, i les activitats dins d’aquestes, estan delimitades de forma més clara, mitjançant línies i requadres.
Quan accedim a una secció, aquesta es presenta de forma separada perquè l’estudiant pugui centrar-se en el seu contingut. Igualment, quan hem definit que es mostri una secció per pàgina, ja no es mostra la secció general com passava abans.
Noves icones de les activitats i els recursos de Moodle
Les icones d’activitat i recurs de Moodle 4.4 han estat redissenyades per facilitar la seva accessibilitat a nivell cromàtic i identificació per tipus d’activitat. Estan una mica més petites qua abans per millorar l’aspecte general de l’aula virtual:
Llegeix més sobre les icones de les activitats i recursos de Moodle 4.4.
Nou editor per defecte a les aules
Tot i que l’editor TinyMCE està disponible des de la versió 4.1, ara el trobem a les aules de manera predeterminada. Es tracta d’un editor més avançat que l’anterior editor ATTO.
Llegeix més sobre l’editor TinyMCE.
Qüestionari
Aquesta versió incorpora millores rellevants a l’activitat de Qüestionari:
- El professorat pot agrupar les preguntes d’un qüestionari en seccions i assignar a cadascuna una qualificació específica, definint així un pes o valor independent per a cada secció. Això permet que l’estudiant pugui veure tant la qualificació global com la de cada secció de forma separada quan consulta el seu resultat.
- El nou tipus de pregunta “Ordering / Posar en ordre” permet ordenar elements, ja sigui text o imatges, utilitzant l’editor HTML.
Altres ajudes sobre Moodle 4
- Nuevas características (wiki de Moodle, en espanyol)
- Playlist d’ajudes de Moodle (Moodle a YouTube, en anglès). Es poden activar els subtítols en altres llengües.
- Manual Moodle 4.1 para docentes. UPM
Per qualsevol dubte, contacta amb la UDUTE.