Una professora ens diu que necessita un espai de l’aula Moodle on els alumnes hi puguin penjar unes fotos i que siguin visibles i editables per a tothom.

Una opció bona és a partir del recurs Carpeta, tot modificant els permisos perquè els estudiants puguin penjar fotos a dins.

Els passos serien:

1. Activar Edició de l’aula
  2. Afegir “Activitat o Recurs” > Carpeta
  3. Un cop creada la carpeta, cal entrar a la carpeta i anar al menú esquerre Configuració > Permisos :

carpeta1

4. Anar a la línia Gestiona fitxers al mòdul Carpeta > clicar al “+”, afegir el rol Estudiant i desar els canvis :

carpeta2

Observacions

• Cal informar als estudiants que les imatges haurien de tenir un mida màxima de 700 KB per foto.  (Les fotos provinents de les càmeres digitals solen ocupar més de 3 MB. ) Hi ha molts programes d’edició de fotografies amb les quals es pot reduir la mida i també retallar la foto per mostrar la part de la imatge útil.
  • Com que tots els estudiants tenen drets d’edició a la carpeta, també poden eliminar les fotos. Per tant, cal tenir cura de no fer-ho de forma descontrolada.