Aquest article forma part d’una sèrie:

L’activitat de Taller de Moodle ens permet organitzar un lliurament per estudiant que és avaluat per altres estudiants.

És una activitat complexa i amb moltes possibilitats, però perquè funcioni bé és important que tots els participants facin les tasques que tenen assignades puntualment.

Com a professors sabem que no sempre els estudiants compleixen els terminis. I que, sovint, flexibilitzem les condicions si ens ofereixen un motiu ben argumentat.

Així doncs, què pots fer en l’activitat Taller quan algú no fa el que ha de fer quan ho ha de fer? A continuació, et suggerim algunes de les coses que sí que pot fer.

Lliuraments erronis

En fase de tramesa

Si encara estem en la fase de tramesa, quan un estudiant s’ha equivocat en el lliurament Moodle ens ho posa fàcil, perquè durant tota aquesta fase es pot editar el lliurament (fins i tot esborrar/substituir un fitxer enviat).

En fase d’avaluació

Si estem en fase d’avaluació, cada estudiant no pot eliminar o modificar la seva tramesa.

Una estratègia és canviar manualment de fase (retrocedir a fase de tramesa) i que l’estudiant que no ha enviat la feina o l’ha de modificar ho faci.

Això, però, té certs riscos. Et suggerim que:

• Si ja tens feta l’assignació de revisors per als altres treballs del grup, assigna manualment revisors als treballs lliurats de nou i treballs a assignar a l’estudiant (si és que no en tenia).
  • Canvia les dates de les fases a la configuració del taller perquè la tramesa sigui possible.
  • Coordina’t amb els estudiants implicats: mentre estiguis en fase de tramesa, la resta del grup no es podrà avaluar.
  • Si la resta del grup ja ha fet les avaluacions i són assignats revisors per al nou treball, els hauràs d’avisar.

En fase de càlcul d’avaluacions o de tancament

Si el taller ha avançat i vols permetre igualment un lliurament, et trobaràs amb la circumstància explicada en l’apartat anterior. És a dir, has de canviar de fase a la fase de tramesa i has de canviar les dates.

Però si, a més, ja tenies avaluades i/o publicades les notes, les hauràs de tornar a calcular, amb el que pot suposar això de canvis en la valoració de la resta del grup.

Avaluacions errònies

En la fase d’avaluació

Si encara estem en la fase d’avaluació, quan un estudiant vol modificar una avaluació ja feta, Moodle ens ho posa fàcil, perquè durant tota aquesta fase es pot tornar a avaluar les trameses assignades. L’estudiant només ha d’entrar al taller i clicar el botó Torna a avaluar i anirà a la pàgina d’avaluació on podrà modificar tant la selecció dels nivells de la rúbrica com el text de retroacció i el fitxer (si és que l’avaluació en contempla).

En fase de càlcul d’avaluacions o de tancament

Pots canviar l’estat del taller a la fase d’avaluació. Tingues en compte si és necessari canviar les dates en la configuració del taller.

Si ja havies calculat les notes, una vegada l’estudiant hagi fet l’avaluació que faltava, cal que les tornis a calcular.

I si ja les tenies publicades, hauràs d’explicar al grup la possible afectació en les seves notes.

Modificacions d’assignacions de revisors

En un taller sense incidents, et suggerim fer servir l’Assignació aleatòria. Aquesta sempre pot ser modificada posteriorment en la pestanya d’Assignació manual, on podem modificar tant qui revisa (1) com el treball assignat com a revisor a un estudiant (2).

La icona de la paperera ens serveix per esborrar aquestes assignacions.

Podem fer aquesta acció durant la fase de lliurament i durant la fase d’avaluació.