(pàgina actualitzada el mes de juny 2021)
Al menú desplegable (a dalt a la dreta) de Moodle hi ha un menu desplegable d’usuari. Aquí a Preferències > Preferència de missatgeria i a Preferències > Preferències de notificacions podem ajustar les opcions de recepció de notifacions i missatges de Moodle.En general, recomanem evitar l’ús de Missatgeria de Moodle, ja que aquest servei no està integrat a les aules. Més aviat és un canal social, com ara el xat de MS Teams.
A Moodle hi ha tres maneres de rebre notificacions:
- Missatge emergent en pantalla: Tant si estem en línia com si no estem, la notificació apareix de manera emergent a la pantalla. Si no estem en línia en el moment de l’enviament, ens apareixerà quan iniciem sessió.
- Correu electrònic: Podem configurar rebre les notificacions per correu electrònic, tant si estem en línia com si no estem en el moment de la notificació.
- Notificacions mòbils: Podem rebre notificacions als nostres dispositius mòbils prèvia instal·lació de l’app de Moodle Mobile (disponible per iOS, Android i Windows Mobile).
Cal comprovat els serveis activitats, especialment del correu electròni de notificacions per tal de poder escollir el sistema preferit.
A continuació, mostrem la taula de configuració i expliquem les funcionalitats.
En aquesta pantalla podem configurar com rebre les notificacions de missatges generats a l’entorn de les aules virtuals. Les notificacions poden venir de diferents llocs o activitats:
- Missatges personals entre usuaris: professorat-alumnat, alumnat entre sí, professorat entre sí.
- Notificacions de Tasca: Quan l’alumnat tramet una tasca i el professorat rep la notificació d’aquesta tramesa.
- Notificacions de Realimentació: Notificacions que s’envien a l’alumnat informant que hi ha una retroalimentació del professorat referent a una tasca enviada prèviament per l’alumnat. El recordatori de la realimentació són recordatoris al l’alumnat que no han contestat a una activitat de retroalimentació.
- Notificacions de Fòrum: Podem configurar si volem rebre notificacions dels missatges dels fòrums subscrits. En aquest sentit, si un alumne desactiva les notificacions de Fòrum, no rebrà cap notificació. Només arribarà a aquell alumnat que tingui activades les notificacions. Cada usuari decideix quina informació vol rebre fora de la plataforma Moodle i per quin canal.