El Gabinete de Tele-Educación de la Universidad Politécnica de Madrid (UPM) acaba de publicar i compartir la darrera versió del seu Manual Moodle 3.11 para el profesor. La versió 3.11 de Moodle és la versió que fem servir en aquests moments a la nostra Universitat. Aquest manual, que ja porta diverses edicions que tracten versions anteriors de Moodle, és la millor referència actual per a professorat en format de llibre, i és la més actual en castellà.

Com a novetats d’aquesta versió 3.11 de Moodle, trobem diverses millores de l’experiència d’aprenentatge:

Un nou conjunt d’eines de verificació d’accessibilitat que serà molt útil per assegurar que l’entorn s’ajusti a les necessitats d’estudiants amb diversitat funcional.

Noves funcions relacionades amb la compleció de les activitats. Es poden consultar i comprovar els criteris de finalització, les dates d’obertura i tancament, des de la pàgina inicial i des de cada activitat, d’una manera molt més clara.

Millores en les preguntes dels qüestionaris. Per exemple, quan donem d’alta una pregunta, es guarda la configuració per a les següents del mateix tipus per facilitar la seva creació. Pel que fa a les preguntes obertes, s’inclou un comptador de paraules (mínimes i màximes). A més, ja podrem activar el detector de plagi per a aquest tipus de preguntes.

Millores en H5P. Una opció de creació de contingut H5P “no llistat”. Això vol dir que pot haver continguts H5P personals, no compartits amb altres docents de la mateixa aula.

Més informació sobre les novetats de la versió 3.11 de Moodle (3.11 Release highlights, en anglès).

Consulta la pàgina del repositori UPMl’arxiu PDF descarregable.

Felicitats, un cop més, a l’equip de la UPM!