Un professor ens demana si és possible extreure de Moodle un llisttat en format de full de càlcul amb els detalls de l’estudiantat (Cognoms, Nom, NIUV, adreça de correu, Grup intern de Moodle).

No és possible tal qual però amb una mica de creativitat, sí. Es pot fer combinant dos llistats de Moodle a l’abast del professorat.

• Podem extreure un llistat sense la informació dels grups fent una exportació del Qualificador.
  • Podem fer un llistat amb els grups però sense el NIUV si configurem una activitat Consulta (amagada), exportant el llistat de respostes.

Si tenim alguna noció del treball amb els fulls de càlcul, podrem fàcilment combinar els dos llistats.

Una tècnica alternativa

Recentment hem trobat una activitat de Moodle que permet extreure aquestes dades en una sola taula.

Es tracta de l’activitat assistència que ja vam descriure en un altre article del nostre blog. Si configurem aquesta activitat a la nostra aula des de l’apartat “exporta” de l’activitat podem obtenir un document en diferents formats que inclou les dades que necessitem:

Dins del menú Exporta hi ha la opció d’identificar l’estudiantat amb diferents elements. Si sel·leccionem “Número ID” tindrem el NIUV.