Elena Molina en CINAIC 2023

Elena Molina a CINAIC 2023

El dijous 19 d’octubre de 2023 l’Elena Molina, de la Unitat de Docència Universitària i Tecnologia Educativa (UDUTE), va presentar la comunicació Implementación del estándar H5P para la creación de materiales interactivos en la Universidad de Vic – Universidad Central de Cataluña a la setena edició del Congreso Internacional sobre Innovación, Aprendizaje y Cooperación (CINAIC) 2023, celebrat a Madrid.

Aquest treball, signat també per la resta dels membres de la UDUTE, explica com s’ha plantejat i desenvolupat, i quins resultats ha obtingut, el projecte d’implementació d’H5P a la UVic-UCC. Es pot consultar al llibre d’actes del Congrés (pàg. 232).

H5P, un entorn de creació de contingut interactiu de codi obert que permet crear qüestionaris, presentacions interactives i jocs, té una excel·lent integració amb la nostra plataforma d’aprenentatge Moodle. Promou la motivació i l’ aprenentatge autònom de l’estudiant i és de fàcil edició pel professorat.

A la nostra universitat vam començar a fer-lo servir el curs 2019-2020. Des de llavors, la UDUTE  ha fet cursos de formació per a la comunitat, ha dut a terme un Seminari de Desenvolupament Professional Docent (per aprendre junts com fer servir H5P), ha publicat diverses ajudes i ha respost les consultes que ha generat la seva aplicació.

Si volguéssim posar xifres al resultat actual d’aquesta implementació podríem dir que, a data de la presentació d’aquesta comunicació:

• en els processos de formació hi ha hagut implicades 126 persones
  • el nombre de continguts/activitats H5P en les aules és de 1.224
  • el professorat que l’ha fet servir el valora amb una nota global de 3,90 sobre 5.

El CINAIC promou el desenvolupament de la innovació educativa docent en l’àmbit d’Espanya, Amèrica Llatina i el Carib per millorar l’èxit escolar, la participació activa de l’alumnat en el procés d’aprenentatge, la personalització de l’ensenyament, la competència de treball en equip amb valors globals, la utilització eficaç de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) i la renovació metodològica.

Si vols saber com utilitzar aquesta eina, consulta les pàgines relacionades amb H5P del wiki de recursos docents UVic.