Durant el periode de tancament de la Biblioteca de la UVic-UCC hem adaptat i potenciat molts serveis i recursos per continuar donant suport en línia a tota la comunitat universitària.

A continuació et recomanem diferents recursos i serveis en línia que poden ser d’interès per a la teva activitat d’aprenentatge, docència o recerca:

Continguts digitals
  • Biblioteca digital de la UVic-UCC: tots els continguts digitals subscrits per la UVic-UCC accessibles des de l’U-Cercatot.
  • Accés gratuït a d’altres continguts: durant aquest període la majoria dels principals editors (Elsevier, Springer, Wiley…)  proporcionen accés gratuït o amplien a continguts provisionalment. La Biblioteca els ha recollit en la pàgina Recursos d’accés obert temporalment que es va actualitzant.
Accés al text complet d’articles científics

Aquells articles que no es troben disponibles a l’U-Cercatot, pots demanar-los al Servei d’Obtenció de Documents. És un servei eficient que la Biblioteca potencia especialmente durant aquest període per tal de facilitar al màxim l’accés a la informació. Les peticions s’acostumen a servir en 2-3 dies. Per a més informació: bibliosod@uvic.cat.

Alternatives al contingut en paper:

Per solventar la impossibilitat d’accedir als documents en paper de la col·lecció de la UVic-UCC, la Biblioteca et buscarà alternatives de qualitat en format digital, perquè puguis utilitzar-les i recomanar als estudiants.  Contacta amb: Núria Coma i Joanna Maranges.

Recursos gratuïts destacats:
  • JoVEScienceEducation– Plataforma de vídeos demostratius per aprendre conceptes claus i tècniques fonamentals experimentals de biologia, enginyeria, habilitats clíniques, psicologia, ciències ambientals, etc.
  • Eureka– Editorial Mèdica Panamericana ofereix accés gratuït a tots els seus títols en ciències de la salut de la plataforma Eureka. Cal registrar-se individualment des de fora de les IP’s de la UVic-UCC.
  • Elsevier ScienceDirect– Manuals (Textbooks).
  • McGraw-Hill – Connect® – Accés a la plataforma educativa durant 3 mesos. Contacta amb la Biblioteca (biblioteca@uvic.cat) i et farem arribar més informació.
  • Epigeum (Oxford University Press) – Cursos en línia de suport a les activitats d’aprenentatge online.

Finalment, al web de la biblioteca hi trobaràs altres recursos que poden ser d’interès per a la teva activitat d’aprenentatge, docència o recerca així com també la programació de formacions en línia.