La gestió del treball en grup de manera àgil i efectiva és tot un repte per a l’equip docent. Si no fem servir les eines adequades, l’estudiant pot gestionar tota la feina de comunicació i col·laboració fora de l’aula i d’una manera invisible per al professorat, que així no podrà ni seguir el procés ni assessorar, i es limitaria a avaluar el resultat final, sense poder saber les contribucions dels diferents membres dels equips.
En aquest article volem donar resposta a aquest repte pedagògic, que ens ha plantejat una professora.
Cada apartat de la resposta està vinculat a un vídeo breu que demostra el procés.
La professora demana:
Per un treball en grups de tres, m’agradaria crear un espai on ells puguin anar penjant el que fan, parlar i que només tinguin accés ells tres i jo.
És possible? Com ho haig de fer?
Responem amb aquests vídeos:
- Flux de treball en grup (2:18)
- Creació de grups (2:53)
- Creació d’un fòrum per a grups separats (3:15)
- Creació d’agrupaments per restringir els grups disponibles a l’estudiantat en una activitat (4:59)
- Interacció del professorat amb fòrums de grup separat (4:22)
- Creació d’un wiki per a grups separats (7:58) Annex: Vista de wiki del professorat (1:19)
- Lliurament d’una tasca en grup (8:52)
Per ampliar coneixements, pots mirar els nostres articles anteriors que mencionen el treball en equip.