L’any 2018, Twitter va canviar el seu sistema de creació de widgets, deixant de permetre la creació de widgets de cerca. Ara els widgets de Twitter són de continguts amb curació, i es generen al portal https://publish.twitter.com/.
—
Tradicionalment, les aules universitàries es configuren com a espais d’accés exclusiu sense cap lligam directe amb el món professional i social més enllà del centre de formació. Aquesta forma procedir tenia més sentit quan la informació especialitzada només es trobava a la universitat però les coses han canviat radicalment al llarg dels últims anys. L’última informació sobre els temes de més interès es troba fora de l’aula i l’entorn educatiu ja no pot aïllar-se del context professional i social més gran.
Una manera molt àgil d’incloure lligams al món exterior és amb la incorporació a la nostra aula Moodle d’un servei de fil de Twitter a mida.
Per poder incloure un fil (feed) de Twitter com a recurs de l’aula Moodle, hem de crear un giny (widget) a Twitter i després incorporar-lo a l’aula. Per fer això, primer hem de tenir compte de Twitter. Si en vols saber més abans de fer-ho, consulta el nostre article sobre donar-se d’alta a Twitter.
Quant configurem el fil de Twitter hem de fer una bona elecció de paraula de filtre. (Però si no encertem, sempre podem entrar de nou a la configuració del fil i canviar-la.)
Una altra qüestió a tenir en compte és la llengua de la paraula / paraules de filtre. En el nostre context cal pensar en les conseqüències de posar una paraula en anglès, castellà o català. Generalment, hi haurà més tweets en anglès però si el tema que ens interessa és molt local, com ara la immersió lingüística en català, només té sentit posar les paraules clau en català.
Després de generar el giny tornem a l’aula Moodle. Per afegir-ho com a part de la nostra aula, hem d’activar un Bloc HTML i enganxar-hi el codi del giny.
A continuació, mostrem el procés en un vídeoclip.
Cal tenir en compte que la interfície de Twitter pot anar canviant amb el temps i, per tant, els passos poden ser una mica diferents en relació amb els que mostrem al vídeo anterior.
Esperem que es vegi l’ús que té aquest recurs per obrir l’aula virtual a l’actualitat del món professional.
Per a qualsevol dubte ens trobaràs a la Unitat de Suport a la Docència (usd@uvic.cat).
