MOOCsLa tendència de cursos MOOC (Massive Open Online Courses) no fa més que consolidar-se.

El primer MOOC es va celebrar l’any 2011 a Stanford University. Segons la Wikipedia:

In the fall of 2011 Stanford University launched three courses. The first of those courses was Introduction Into AI, launched by Sebastian Thrun and Peter Norvig. Enrollment quickly reached 160,000 students. The announcement was followed within weeks by the launch of two more MOOCs, by Andrew Ng and Jennifer Widom. Following the publicity and high enrollment numbers of these courses, Thrun started a company he named Udacity and Daphne Koller and Andrew Ng launched Coursera.

Després de l’expansió inicial, on el nombre de cursos organitzats a Espanya és dels més alts d’Europa, alguns opinaven que, davant dels problemes de la iniciativa, principalment la falta de model de negoci i la falta de reconeixement oficial dels estudis, els MOOCs moririen. Però amb el temps veiem que l’evolució continua i les propostes es diversifiquen, de tal forma que els MOOCs s’estan convertint en una innovació disruptiva, amb capacitat de canviar l’escenari educatiu en general, amb propostes tunejades com ara els COOCs i els SPOCs.

Mentrestant, com a docents, per mantenir-nos al dia de la situació, res millor que participar en algun MOOC nosaltres. La llista dels MOOC que comencen per aquestes dates és ben extensa, com podem llegir al MOOC Course Report (August 2015), en els camps d’Enginyeria, Informàtica, Ciències Socials,  Empresa, Art i Disseny, Educació, etc.