Just abans de les vacances, l’Àrea TIC va actualitzar les plataformes Moodle Aules, Ubiqua i Grups de Treball a la versió més recent (3.11). Ja hem fet referència a les millores més destacades a l’article anterior Preparació de les aules del curs 2021-2022. Totes les millores són importants, però el més visible en molts casos serà la visibilitat del seguiment de la compleció. Aquesta millora està orientada a l’autogestió per part de l’estudiant. Si tenim activat el seguiment de compleció del curs (Roda dentada > Edita paràmetres > Seguiment de compleció), pot aparèixer aquest botó “Marca com a feta”, que serveix a l’estudiant per gestionar millor el seu progrés i el treball fet. A les versions anteriors de Moodle ja hi havia una casella de verificació amb la mateixa funcionalitat però va ser menys visible.

Amb tot, la visibilitat d’aquest botó és configurable a nivell d’aula i també per a cada activitat. Així que no ens ha de representar cap problema a l’hora de treballar a l’aula de la manera que ens agradi més.