Des del passat mes de desembre 2018, cada cop més persones de la comunitat universitària fan servir la Sala Emili Teixidor per a les seves reunions mixtes (amb participació en línia i presencial a la vegada), fent servir la plataforma Zoom. Ja s’ha fet ressò de la millora en diversos articles d’aquest blog i a L’Apunt. En aquest article apuntem els detalls tècnics del funcionament de la sala.

Aquesta sala ja funciona bé i té molta demanda. A més, la UVic-UCC, d’acord amb el sistema universitari català, va preparar un model híbrid de docència presencial i virtual per al curs 2020-2021. Una part significativa d’aquesta aposta és la preparació d’uns espais docents multifuncionals, les anomenades aules híbrides. La UVic-UCC ha tornat a la docència presencial però tot i així disposa d’aules híbrides a gairebé tots els centres docents. Aquestes aules híbrides es fan servir per donar una solució àgil a tota una sèrie de contextos docents especials, a la formació contínua, per a activitats complementàries, … Per reservar una aula híbrida, cal contactar la secretaria de centre. Consulta l’entrada Funcionament de les aules híbrides.

Detalls tècnics de la Sala Emili Teixidor

Per fer anar l’equipament informàtic cal fer servir quatre interruptors:

• l’ordinador de l’armari (i l’interruptor general de l’armari si està baixat)
  • el controlador del projector
  • el teclat
  • el ratolí

L’ordinador i l’interruptor principal són a l’armari. L’interruptor de l’ordinador és a baix a l’esquerra.

Cal indicar el nom d’usuari i la contrasenya per iniciar la sessió. És la mateixa que utilitzem per entrar al Campus Virtual.

El projector es troba al sostre. Quan s’engega, el llumet es posa verd i sincronitza amb l’ordinador automàticament.

El teclat inalàmbric s’engega amb l’interruptor que és a la part dreta.

El ratolí s’engega amb un interruptor que és a la base.

El controlador de la càmera permet allunyar o apropar i girar-la.

El controlador del projector es fa servir amb el botó vermell estirant el braç i apropant-lo al projector.

El micròfon principal també serveix d’altaveu. Fa servir una tecnologia especial per millorar la qualitat de so, evitant el feedback. Els dos micròfons supletoris serveixen per arribar a les dues puntes de la taula.

Els micròfons i l’altaveu s’engeguen automàticament quan fem servir un programa de so.

La càmera és a la paret, a sota de la zona de projecció. La càmera s’engega automàticament quan fem servir una aplicació que la crida.

Per fer una plana general de la sala amb inclusió de la persona que presenta la informació principal, generalment la millor distribució és posant aquesta persona a l’altre extrem de la taula.

El teclat i els controladors d’aparells fan servir piles. Si cal canviar les piles, es prega respectar aquests recursos facilitats.

Al costat de la porta hi ha quatre interruptors de llum. Per il·luminar millor el/la ponent, si es posa a l’extrem de la taula, només cal engegar el segon interruptor des de l’esquerra. Recomanem tancar totes les lames de les finestres.

La il·luminació de la sala resta pendent de millores.

Si vols fer alguna observació sobre aquesta instal·lació, posa’t en contacte amb la Unitat de Docència Univeristària i Tecnologia Educativa, udute@uvic.cat.