Aquesta publicació ha estat actualitzada el 15/01/2021.

El paquet de MS Office 365 ens ofereix moltes possibilitats per treballar en línia, entre elles la de compartir documents.

Tenir allotjats els documents en un sol lloc i fer-los col·laboratius (que diferents persones hi puguin treballar alhora), fa que es minimitzin els problemes de quina és darerra versió del document, qui hi ha participat, quins són els comentaris que ha aportat cada autor, a més de l’estalvi de correus electrònics.

Aquest vídeo indica com penjar i compartir un document amb MS OneDrive:

Potser que vulguem compartir el document però no volem que es pugui editar i/o descarregar.

Cal seleccionar l’opció de Compartir (ho podem fer dins del document o fora, en la llista de documents d’MS OneDrive). Si ho fem des de la llista de documents, cal clicar els tres punts en vertical al costat del nom del fitxer i selecciona Compartir del menú contextual que s’obre.

 

Cal que cliquem les diferents opcions de amb qui podem compartir el document.

 

En la següent finestra es pot triar amb qui es vol compartir (qualsevol persona, qualsevol persona de la UVic-UCC o persones determinades).

Si en aquesta finestra deixem desmarcat la marca de Permetre l’edició, se’ns habilitarà la possibilitat de bloquejar la descàrrega.

En aquests moments MS Office no té disponible l’opció de bloquejar la descàrrega pels fitxers de vídeo que estan allotjats a MS OneDrive.