Darrerament hem rebut més d’una consulta de com configurar el qualificador quan una prova té una repesca.

Si són dues activitats diferents, podem incloure-les en una mateixa categoria i configurar aquesta segons com volem que siguin utilitzats els resultats d’aquestes en el qualificador.

Nota més alta

Si s’ha de tenir en compte la nota més alta, en la configuració del qualificador cal seleccionar Edita paràmetres de la categoria on hi ha els elements.

Cal seleccionar Qualificació més alta en el camp Agregació.

Nota de la repesca

Pot ser que els estudiants puguin triar si fer la repesca o no, però que si ho trien, treguin la nota que treguin, vulguem que el qualificador contempli la nota de la repesca.

Per fer això, caldrà introduir un càlcul en la nota de la categoria.

En la configuració del qualificador cal seleccionar Edita càlcul del total de la categoria on hi ha els elements.

Cal posar un identificador a cada qüestionari per poder utilitzar-lo en el càlcul. En aquest exemple, l’identificador del Qüestionari – 1 és “Q1” i el de la repesca és “Q1R”.

Cal clicar Afegeix números ID.

En el càlcul, cal escriure l’expressió que indiqui que si hi ha nota en la repesca, la categoria tingui la nota d’aquesta.

En l’exemple hem escrit: =if([[Q1R]]>0;[[Q1R]];[[Q1]])

Això significa: Si la nota de la repesca és més gran que zero, la nota de la categoria serà aquesta. Si la nota de la repesca no és més gran que zero, la nota de la categoria serà la del Qüestionari 1.

Calcul de nota amb repesca

Us deixem aquí un vídeo que fa la mateixa acció (amb un altre exemple):

Uns apunts sobre la creació i l’ús de fórmules al Qualificador

Les fórmules de càlcul permeten moltes opcions de ponderació de notes al Qualificador, a més dels sistemes estàndard d’ús més freqüent. Cal prestar atenció a certs aspectes per poder aprofitar les fórmules:

• Qualsevol fórmula de càlcul tindrà precedència davant del les ponderacions preconfigurades marcades anteriorment.
  • El separador decimal d’atributs d’una expressió pot variar en funció de la llengua d’interfície. A l’exemple de dalt el separador d’atributs és “;” i el separador decimal (si s’hagués fet servir) seria “,”. Si fem servir Moodle en anglès el separador d’atributs és “,” i el separador decimal és “.”. Cal prestar atenció a aquest detall si consultem documentació redactada en anglès.
  • Per saber més de les fórmules de Moodle, consulta la pàgina de Moodle Grade calculations.

Com sempre, recomanem el Manual Moodle 3.5 para el profesor, el text pràctic més actual en castellà per a professorat que fa servir la plataforma Moodle, elaborat per l’equip de suport docent de la Universidad Politécnica de Madrid.

I si fas una cerca en aquest blog per la paraula “qualificador”, potser trobaràs altra informació d’interès.