A les aules Moodle, per defecte, està activada l’opció Censura de paraules. Aquesta opció permet la censura de certes paraules als textos que es publiquin a l’aula. Si escrivim en una pàgina, per exemple, una paraula que Moodle té indexada com a paraula censurada, aquesta apareixerà substituïda per tres asteriscos o amb una fons negre que fa il·legible la paraula en qüestió.

La llista de paraules censurables se centra en expressions relacionades amb el sexe i els genitals:

• Català: merda, fotut, fill de puta, follar,gilipolles, idiota, verga, cony, tonto del cul, polla, semen, porca, fer-se una palla, bastard, consolador, masturbació, orgasme, penis, figa, vagina
  • Castellà: mierda, jodido, joder, follar, capullo, polla, nabo, cipote, coño, culo, verga, puta, fulana, zorra, corrida, gilipollas, cerdo, vibrador, masturbación, orgasmo, pene, negro, chocho, vagina
  • Anglès: shit, fucked, fucker, fuck, dickhead, dick, cockhead, cock, cunt, asshole, arsehole, prick, bitch, jism, whore, slut, wanker, wank, bastard, dildo, masturbate, orgasm, penis, nigger, pussy, vagina

La censura d’aquestes paraules pot ser útil, en opinió d’algunes persones, en un entorn escolar, però en un entorn universitari és menys indicada. Es pot desactivar aquesta opció en Administració del curs > Filtres > (Per defecte Actiu) Inactiu.

Image 21

L’opció de censura de paraules també està disponible als diversos recursos i activitats de l’aula Moodle. Per tant, es pot configurar aquesta opció de forma diferent per a cada element de l’aula. Per exemple, als Paràmetres del Fòrum: Administració de Fòrum > Filtres

Image_1

Cal tenir en compte que la censura de paraules opera en la llengua d’interfície que té activada l’usuari.

Més informació d’aquesta opció (en anglés) està disponible a la documentació Moodle.