Oferim aquest barem com a primera aproximació per poder calibrar les nostres pròpies aules.
Aspectes visuals (10 punts)
- L’aspecte general és ordenat i elegant?
- S’ha editat un títol adequat a l’aula, amb o sense imatge?
- Es fan servir només colors i tipus de lletra estàndards?
- Hi ha el mínim de text necessari a la pàgina principal de l’aula?
- S’han evitat espais extres verticals en blanc?
- S’ha evitat l’ús innecessari de majúscules?
- S’ha evitat la visualització de seccions (temes o unitats) buides al mig o al final de l’aula?
- S’ha evitat la repetició de títols de secció, de recurs o d’activitat?
- S’ha evitat l’ús excessiu del recurs Moodle “Etiqueta” (per posar HTML a la pàgina principal)?
- S’ha eliminat la imatge de capçalera “UVic” de color gris?
Aspectes organitzatius bàsics (10 punts)
- S’ha inclòs a l’aula virtual una primera secció general orientatiu?
- S’ha configurat un (i només un) Tauler del professorat?
- S’ha fet servir el Tauler del professorat?
- S’ha configurat com a mínim un Fòrum general?
- S’ha fomentat l’ús del Fòrum general (amb més de 5 participacions per setmana)?
- S’ha diferenciat clarament, per distribució a l’aula, entre recursos i activitats de Moodle?
- Els noms dels recursos estan ben escrits i s’entenen?
- S’eviten les abreviacions i la puntuació no estàndards a la pàgina inicial de l’aula?
- S’han enumerat les activitats de forma lògica?
- S’ha diferenciat clarament entre activitats obligatòries i opcionals?
Altres aspectes organitzatius (10 punts)
- S’ha inclòs referència a tota l’activitat del curs, de forma que l’aula virtual és el retrat del curs, no pas un mer suplement?
- S’han inclòs a la primera secció de l’aula els detalls del sistema d’avaluació?
- S’ha inclòs a la primera secció de l’aula un enllaç a la descripció de l’assignatura de la Guia de l’estudiant?
- S’han inclòs a la primera secció de l’aula els detalls de contacte del professorat?
- S’ha fet servir una presentació estàndard als documents .doc, .pdf, i a les diapositives?
- S’ha fet servir el calendari de Moodle?
- S’ha configurat el Quadern de qualificacions adequadament?
- S’ha fet servir l’activitat Tasca?
- S’ha fet servir el feedback de Tasca en línia?
- S’han definit subgrups d’estudiants per fer servir amb alguna activitat de tutoria o social?
Aspectes avançats (10 punts)
- S’han inclòs elements multimèdia a l’aula per comunicar continguts?
- S’han inclòs enllaços externs a l’aula?
- S’ha fet servir alguna pàgina HTML de documentació didàctica?
- S’ha fet servir algun videoclip de continguts de gravació pròpia?
- S’ha fet servir algun wiki?
- S’ha fet servir algun qüestionari?
- S’ha definit algun bloc lateral afegit a l’aula?
- S’ha inclòs un feed de Twitter o RSS a l’aula?
- S’ha fet servir l’eina d’avaluació social de fòrums?
- S’ha fet servir a l’aula alguna altra activitat menys freqüent, com ara el glossari, el llibre, la base de dades, la videoconferència, …?
