Oferim aquest barem com a primera aproximació per poder calibrar les nostres pròpies aules.

Aspectes visuals (10 punts)

  • L’aspecte general és ordenat i elegant?
  • S’ha editat un títol adequat a l’aula, amb o sense imatge?
  • Es fan servir només colors i tipus de lletra estàndards?
  • Hi ha el mínim de text necessari a la pàgina principal de l’aula?
  • S’han evitat espais extres verticals en blanc?
  • S’ha evitat l’ús innecessari de majúscules?
  • S’ha evitat la visualització de seccions (temes o unitats) buides al mig o al final de l’aula?
  • S’ha evitat la repetició de títols de secció, de recurs o d’activitat?
  • S’ha evitat l’ús excessiu del recurs Moodle “Etiqueta” (per posar HTML a la pàgina principal)?
  • S’ha eliminat la imatge de capçalera “UVic” de color gris?

Aspectes organitzatius bàsics (10 punts)

  • S’ha inclòs a l’aula virtual una primera secció general orientatiu?
  • S’ha configurat un (i només un) Tauler del professorat?
  • S’ha fet servir el Tauler del professorat?
  • S’ha configurat com a mínim un Fòrum general?
  • S’ha fomentat l’ús del Fòrum general (amb més de 5 participacions per setmana)?
  • S’ha diferenciat clarament, per distribució a l’aula, entre recursos i activitats de Moodle?
  • Els noms dels recursos estan ben escrits i s’entenen?
  • S’eviten les abreviacions i la puntuació no estàndards a la pàgina inicial de l’aula?
  • S’han enumerat les activitats de forma lògica?
  • S’ha diferenciat clarament entre activitats obligatòries i opcionals?

Altres aspectes organitzatius (10 punts)

  • S’ha inclòs referència a tota l’activitat del curs, de forma que l’aula virtual és el retrat del curs, no pas un mer suplement?
  • S’han inclòs a la primera secció de l’aula els detalls del sistema d’avaluació?
  • S’ha inclòs a la primera secció de l’aula un enllaç a la descripció de l’assignatura de la Guia de l’estudiant?
  • S’han inclòs a la primera secció de l’aula els detalls de contacte del professorat?
  • S’ha fet servir una presentació estàndard als documents .doc, .pdf, i a les diapositives?
  • S’ha fet servir el calendari de Moodle?
  • S’ha configurat el Quadern de qualificacions adequadament?
  • S’ha fet servir l’activitat Tasca?
  • S’ha fet servir el feedback de Tasca en línia?
  • S’han definit subgrups d’estudiants per fer servir amb alguna activitat de tutoria o social?

Aspectes avançats (10 punts)

  • S’han inclòs elements multimèdia a l’aula per comunicar continguts?
  • S’han inclòs enllaços externs a l’aula?
  • S’ha fet servir alguna pàgina HTML de documentació didàctica?
  • S’ha fet servir algun videoclip de continguts de gravació pròpia?
  • S’ha fet servir algun wiki?
  • S’ha fet servir algun qüestionari?
  • S’ha definit algun bloc lateral afegit a l’aula?
  • S’ha inclòs un feed de Twitter o RSS a l’aula?
  • S’ha fet servir l’eina d’avaluació social de fòrums?
  • S’ha fet servir a l’aula alguna altra activitat menys freqüent, com ara el glossari, el llibre, la base de dades, la videoconferència, …?