speech-bubbleA la USD una de les preguntes més freqüents que se’ns planteja té a veure amb la comunicació del professorat amb tota la classe.

Missatges

Molts docents fan servir l’opció Navegació > Curs actual > Nom del curs > Participants i des del diàleg en pantalla trien a la part inferior “Selecciona tots” i “Amb els usuaris seleccionats” l’opció del menú desplegable “Envia un missatge”.

Tauler del professorat

L’altra opció principal és publicar un missatge al fòrum de notícies de l’aula (a la UVic-UCC generalment retitulat amb el nom “Tauler del professorat”).

Correu electrònic

La tercera opció és extraure una llista d’estudiants (del Quadern de Qualificacions) i fer un missatge de correu electrònic a tots o només una part dels participants.

Quines de les opcions recomanem i per què?

La millor opció per fer un comunicat a tota la classe és, sense dubte, fer servir el tauler del professorat perquè el missatge enviat quedarà arxivat i consultable dins l’aula virtual, a diferència de la missatgeria emergent, que s’arxiva en converses entre dues persones a la secció Navegació > La meva pàgina inicial > El meu perfil > Missatges, mai a l’aula virtual.

Quines garanties tinc que l’alumnat llegeixi el meu escrit?

Aquesta garantia no existeix!

D’entrada, els missatges del professorat al Tauler del professorat es distribueixen per correu electrònic cada 6 hores a totes les persones subscrites, o sigui, a l’alumnat de la classe. Tot i així, l’alumnat té potestat per desactivar la notificació per correu electrònic i, si ho fa, només podrà llegir el nostre text a l’aula virtual, on també veu un avís d’Últimes notícies (del professorat) en un bloc lateral de la dreta.

La mateixa limitació s’aplica a la missatgeria emergent. Si l’alumne desactiva la visualització emergent d’aquests missatges, només els podrà veure a la zona general de Missatges de la plataforma (on és poc probable que entri).

El correu electrònic acadèmic s’hauria d’utilitzar només per a les comunicacions d’interès personals amb risc d’indiscreció si s’envien a tota la classe.

I si tenim la sensació que els nostres comunicats no arriben…

Cal fer una prova controlada, per exemple, demanant l’ajuda d’un estudiant i enviant un text de prova. Si ens sembla que la notificació de missatge no arriba correctament, haurem de fer servir la secció Contacte del Campus Virtual per comunicar la incidència.

En general

La filosofia general de Moodle és que el receptor decideixi quines notificacions rebrà. Això s’aplica no només als missatges de fòrum subscrits. També s’aplica a les notificacions d’avaluació d’una tasca, per exemple.

Si un estudiant desactiva totes les notificacions de Moodle, només veurà l’activitat de l’aula virtual, fins i tot els textos dels quals és l’únic receptor, si entra a l’aula virtual i entra a les seccions corresponents.