Al llarg dels últims cursos hem anat publicant consells i recursos per facilitar la creació d’aules virtuals que responguin a les necessitats d’estudiants i docents, d’acord amb el model de formació de la UVic. Les aules Moodle poden potenciar aquesta aposta, però per aprofitar al màxim les seves possibilitats, cal que l’equip docent treballi d’acord amb unes pautes compartides.

On hem treballat més ha sigut a les aules virtuals d’estudis en línia (p.e. Traducció) i multimodals (p.e. Nutrició) i l’esforç fet entorn a aquestes experiències pot servir de base per a la innovació i transformació docent als cursos de formació de tot tipus. Per començar, recomanem la lectura del nostre article de l’any 2016 sobre La creació d’un curs multimodal.

En aquests moments, a principis de curs, molts de nosaltres estem encara construint aules per fer docència del curs 2017/18. Si ja hem treballat aquests aspectes en cursos anteriors i ara repetim docència, podem fàcilment copiar l’aula sencera i endavant!

Però si impartim alguna assignatura nova, tenim ganes d’innovar, o senzillament volem aprofitar alguna de les novetats de la plataforma Moodle UVic 3.3, caldrà prestar atenció a les informacions i recursos que ens podran facilitar aquest procés. Per això hem creat una nova aula model per als graus UVic. En aquest cas es tracta d’una aula orientada al Grau de Nutrició i Dietètica Humana, però amb la substitució de continguts pot servir com a model per a totes les aules UVic-UCC d’estudis de Grau.

Mostrem al vídeo següent aquest procés de restauració d’una aula model.

En aquest altre vídeo parlem de la Unitat 0 de l’aula (que ens havíem descuidat una mica al vídeo anterior) i mostrem com destruir força ràpidament les edicions errònies que possiblement hem fet.