Aquest article forma part d’una sèrie:

L’activitat de Taller de Moodle ens permet organitzar un lliurament d’estudiant que és avaluat per altres estudiants.

Cada estudiant rep una nota que és la mitjana de les notes que li han posat els seus companys i una altra que valora com ha fet la seva tasca d’avaluació.

Sovint una activitat de coavaluació, si l’estudiantat no hi està acostumat, genera reticències per la poca objectivitat que preveuen i/o dubten d’alguns membres del grup.

Una de les estratègies que et recomanem és que el taller es valori a través d’una rúbrica clara i fàcil d’aplicar.

Una altra de les estratègies és fer anònims tant el nom dels autors del treball a revisar com el dels revisors.

Per fer-ho, has d’entrar en el taller una vegada creat, clicar la rodeta dentada superior dreta i seleccionar l’opció de Permisos.

Per localitzar més fàcilment els permisos a canviar, selecciona del desplegable de rols els que corresponen a Estudiants.

Baixa per la pàgina fins que localitzis els dos que t’interessen: Visualitza els noms dels autors i Visualitza els noms dels revisors. Selecciona les opcions Impedeix en cada un d’ells.

Has de desar els canvis clicant el botó Desar del final de la pàgina.

D’aquesta manera, ni els revisors veuran els noms dels autors dels treballs revisats ni els revisats veuran els noms dels autors.

Tingues en compte que:

• Com a professor veuràs els noms de tots ells.
  • Perquè això funcioni, evidentment els treballs lliurats no han de contenir el nom d’autor.
  • En el moment d’escriure aquest article (juny de 2021) a la UVic-UCC per defecte no es mostra el nom dels revisors.