(Article publicat originalment el desembre 2019, actualitzat el gener 2021)

Quan l’estudiant entra a la plataforma Moodle pot visualitzar els cursos accedits recentment. Tal com es mostra a la part dreta de la imatge, per defecte l’estudiant visualitza el nom de l’assignatura i a sobre hi ha un mosaic, el qual senzillament guarda el lloc, a l’espera de la col·locació d’una imatge més representativa. Si afegim una imatge per suplir el mosaic, d’aquesta manera cada assignatura de l’aula virtual disposarà d’una imatge representativa i farà que l’accés a la plataforma Moodle sigui més atractiva. Com es pot veure a la part esquerra de la imatge, hi ha un curs amb imatge representativa.

Com afegir una imatge representativa

Primerament, s’ha d’entrar a l’aula de l’assignatura corresponent i fer clic a la roda dentada, seguidament dirigint-se a Edita paràmetres. Al segon apartat (Edita els paràmetres del curs > Descripció > Imatge del curs) cal adjuntar una imatge.

Només cal adjuntar la imatge i ja està. De cara al futur si fem alguna còpia de seguretat de l’aula, la imatge quedarà inclosa. En canvi, si fas l’aula nova amb importació de continguts, caldria carregar una nova imatge de curs (o carregar la mateixa imatge de nou). De fet, és bo canviar d’imatge. Així, com a professorat podrem fàcilment distingir a simple vista entre les dues edicions del curs. Les imatges de curs fan un servei al professorat també!

Recomanacions d’imatge

La mida de la imatge recomenada és de 640 x 400 píxels perquè es pugui visualitzar bé.

Si es tracta d’una imatge amb text o amb una part central més focalitzada, cal establir una vora buida (uns 100 píxels a cada costat) a la imatge perquè no quedi retallada la part central.
Així, aquesta imatge està bé però es retallaria com a foto de curs a Moodle.

Caldria afegir-hi més zona de fons:

Si en canvi fem servir una imatge amb repetició d’elements, no passa res si queda una part retallada.

Per no haver de reeditar la imatge, pot ser més fàcil escollir aquest segon tipus d’imatge.

A l’hora de confeccionar l’entorn d’aula virtual, és molt important respectar els drets de continguts creats per tercers. Pel que fa a les imatges, no podem copiar qualsevol imatge que ens agradi de la web. O hem de fer servir imatges nostres o hem de trobar imatges lliures. Cal assegurar-nos que les imatges que utilitzem estiguin lliures de drets d’autor restrictius. Tenim un article amb recursos d’imatges lliures que et pot interessar. També pot interessar consultar les informacions relacionades publicades per la Biblioteca.