El Debat de Moodle és una activitat feta disponible recentment que no ve incorporada de sèrie a la versió actual de Moodle (3.10) però que té molt bona acceptació entre la comunitat com a eina complementària. Aquesta activitat simplifica els fòrums que coneixem ja que el Debat gira entorn a una sola pregunta afirmació del professorat. Cada estudiant ha dir si està d’acord o no i fer les argumentacions que consideri oportunes.
S’espera que el debat millori les habilitats de pensament crític, fent que l’estudiantat sigui conscient d’altres punts de vista. Afavoreix l’estructuració de pensaments i la posada en comú entre persones que defensen diferents punts de vista.
Com configurar un Debat a l’aula
Podem afegir a la nostra aula aquesta activitat des del propi sel·lector d’activitats (actualment només a Ubiqua). Per començar, hem de plantejar el tema que volem debatre. A tall d’exemple, farem servir el debat “Què penses sobre la eutanàsia assistida?”
El docent agrega el tema a l’apartat “Títol del treball” i pot incloure una imatge i més detalls relacionats amb el debat.
A continuació, el docent pot indicar quantes vegades pot intervenir cada estudiant, una o ilimitades respostes, i fins i tot si ha de poder dir un argument a favor i un en contra, o que només faci un en un dels dos sentits.
Quan un estudiant accedeix a l’activitat pot veure el nombre de respostes ja desades per altres companys.
Si clica “Join/View debate” pot dir la seva opinió, tot marcant el (+ ) al costat positiu que indica que està a favor o en (-) al costat negatiu si està en contra, i escriure la seva argumentació, a més de veure les opinions de la resta de companys.
Si el sistema detecta una gran semblança a l’opinió d’un company de classe, apareixerà la relació d’aquelles frases semblants, perquè l’estudiant pugui canviar el seu text i així evitar la repetició.
Vols provar aquesta nova activitat de Moodle? Ens interessa saber la teva opinió abans de procedir a incloure-la a la plataforma Moodle Aules.
Més informació a:
- Debate (moodle.org)
- Notícia de MoodleNews (febrer 2021)