Com puc comunicar-me amb l’estudiantat?
Avisos escrits del professorat. Recordatoris, missatges de seguiment i feedback general del professorat. Sempre és preferible fer servir el Tauler de l’aula, no pas els missatges individuals de correu electrònic, entre altres coses perquè l’acció queda integrada i consultable a l’aula.
⇒ Mira els articles de la USD Avisos de professorat a tota la classe (setembre 2014) , Donar d’alta el Tauler de professorat a les aules (juliol 2015).
Com pot l’estudiantat comunicar-se amb mi i amb el grup?
Preguntes i respostes. En tots els escenaris formatius l’estudiantat voldrà fer preguntes a l’equip docent. A la classe presencial, es pot fer d’una manera espontània. A la classe no presencial, s’han d’estructurar espais i hàbits que faciliten la resolució de problemes i l’intercanvi àgil d’informació.
⇒ Els dubtes generals es poden tractar a l’activitat Fòrum general (Sección 4.1 Foro. MMdP3.5).
Com puc gestionar els treballs de l’estudiantat?
Instruccions, informacions prèvies, data límit, format dels treballs, resubmissions, notes, …
⇒ L’activitat d’exercici avaluable en línia de Moodle és la Tasca. (Mira Sección 4.7 Tarea. MMdP3.5). Aquesta activitat ja funciona amb la introducció d’una informació mínima i la configuració per defecte. Ens ofereix un flux de treball àgil i fiable per a la gestió dels lliuraments de l’estudiantat.
Com puc compartir informació i documents amb el grup?
Preparació i publicació de documents i apunts docents. Documentació en format A4, per exemple, preparada en MS Word o MS PowerPoint.
⇒ Cal fer servir les plantilles institucionals corresponents. Mira els Models de documentació didàctica. Generalment, és preferible, per assegurar la seva llegibilitat, distribuir aquest tipus de continguts en format pdf. També es pot publicar informació en format de pàgina web de Moodle, amb l’avantatge de poder incorporar-hi elements de multimèdia. (Mira Bloque 3. Recursos y contenidos. MMdP3.5)
Aprofitament de continguts en obert de la web. Es diu que tot el que s’ensenya a nivell de grau universitari es pot trobar exposat a la web, en molts formats i nivells i en diverses llengües, especialment en anglès.
⇒ Estem parlant de YouTube, OpenCourseWare, documents de text, Wikipedia, SlideShare, etc.
Evidentment, hi ha moltes més possibilitats per a la docència no presencial. El que hem descrit aquí és només un salvavides per a les persones que s’han de tirar en aquestes aigües per primera vegada.
Reunir-se en línia
L’opció de substituir cada sessió de classe presencial amb una sessió d’igual horari en línia no és el model de docència no presencial que proposa la nostra Universitat, per raons pedagògiques. Tècnicament, però, podem organitzar totes les reunions en línia que es desitgin. Per a més informació, consulta la secció corresponent de la nostra pàgina Cap a la docència no presencial. Les alternatives en línia.
Aquesta pàgina forma part d’una sèrie publicada el mes de març 2020, durant el brot de Coronavirus. La relació completa de les pàgines és:
- Accions bàsiques a la docència no presencial (12 de març)
És la pàgina actual. - Cap a la docència no presencial. Les alternatives en línia (12 de març)
És una pàgina més detallada sobre les alternatives no presencials a diverses activitats presencials. - Coronavirus. Suport per a la docència no presencial (12 de març)
Aquesta pàgina detalla les iniciatives i activitats de suport que s’organitzen per afrontar la situació. - Apunts sobre la docència no presencial (VOA) (16 de març)
És una pàgina complementària amb més consells acadèmics. - Orientacions per a l’avaluació en línia (25 d’abril)
Indicacions institucionals i bones pràctiques.
ABAL