Vés al contingut
Laboratori de Dissecció Anatòmica i Virtual i Osteoteca
Lab Osteoteca

Laboratori Osteoteca i taula virtual SECTRA - M005

L'Osteoteca és un espai de conservació i agrupació de material ossi humà contemporani de tot l’esquelet, que permet fer estudis tant a nivell anatòmic com antropològic. Està destinat a la impartició d’assignatures del grau en Medicina i a activitats formatives complementàries dels cursos que es duen a terme a la sala de dissecció.

A més, aquest laboratori compta amb una Taula virtual SECTRA, que permet als estudiants familiaritzar-se amb imatges clíniques de tots els òrgans i teixits a través de tomografies computades i ressonàncies magnètiques.

Les imatges es mostren a la mateixa pantalla, amb visió 3D, i permeten a l’alumne girar les estructures i visualitzar-les des de tots els angles per fer-ne l’estudi anatòmic. El treball a la taula virtual SECTRA es basa en casos clínics reals.

Espai

M005

Localització

Edifici Can Baumann, planta baixa
Ctra. de Roda, 70
08500 Vic

Graus que s'hi imparteixen

Capacitat

Accés

Amb targeta

Equipament

Tècnic i tecnològic (vegeu les fitxes d'equipament)

Accessibilitat

L'edifici és accessible.

Mesures de seguretat generals
    • Cal respectar l'espai, l'àrea de treball i l'equipament de l'aula.
    • Cal mantenir una bona actitud dins de l'aula. No s'ha de jugar, córrer, cridar, etc.
    • Cal mantenir les zones netes i endreçades.
    • No es pot menjar ni beure a les aules.
    • No es poden guardar aliments o begudes als armaris.
    • Equipament i instal·lacions:
      • Cal fer ús de l'equipament tenint en compte la fitxa tècnica de funcionament.
      • Cal apagar tots els equips informàtics en sortir de les aules.
      • Instal·lació de llum: cal racionalitzar-ne al màxim el consum.
    • Cal respectar i complir les obligacions indicades en les senyalitzacions de les instal·lacions de la Universitat.
    • Cal comunicar qualsevol incidència que es detecti o que es trobi a les instal·lacions a través d'UVic Respon.
    • Cal fer ús de les escales. No es poden emprar cadires, taules o altres elements de mobiliari per enfilar-se.
    Mesures de seguretat en l'ús d'ordinadors portàtils i ordinadors de sobretaula
    • Cal ajustar la mida i resolució de la pantalla de l'ordinador en funció de la distància de visió.
    • Cal adequar l'alçada de la cadira al tipus de treball.
    • Cal mantenir l'esquena recta i recolzada al respatller de la cadira.
    • Actualment també es recomana que el tronc estigui cap enrere, a uns 110 o 120º.
    • S'han d'evitar els girs i inclinacions frontals o laterals del tronc.
    • Cal anivellar la taula a l'alçada dels colzes.
    • Davant del teclat de l'ordinador, s'ha de deixar un espai suficient perquè les mans puguin reposar sobre la taula.
    • Cal mantenir una distància de lectura superior a 400 mm.
    • No s'haurien d'utilitzar els equips portàtils com a sistema habitual de treball.
    • Cal controlar dels reflexos que pot generar la llum en entrar per la finestra, mitjançant cortines.

Postura de l'ordinador

En l'àmbit de la sostenibilitat, s'han de tenir en compte les consideracions següents:

• Cal dipositar cada residu al contenidor corresponent, que ha d'estar convenientment etiquetat i ubicat al mateix laboratori. La classificació s’ha de fer en funció de la normativa.
    • Cal tenir en compte les incompatibilitats entre tipologies de residus.
    • Els residus s'han de manipular amb molta cura i cal prendre les mesures de protecció adients (usar equips de protecció individuals, evitar transvasaments, no barrejar productes incompatibles, etc.).
    • No s'haurien d'omplir els contenidors més del 90 % de la seva capacitat per evitar esquitxos, vessaments o sobrepressions.
    • Cal fer un consum racional d'aigua i llum.
    • Cal fer ús d'ampolles reutilitzables per al consum d'aigua. Es poden reomplir a les aixetes amb sistema de carbó actiu dels espais UCoworking office.
    • Cal apagar els llums sempre que s'estigui fora més de 5 minuts, en cas que no sigui un espai amb detectors de presència.
    • Cal apagar els equips electrònics (ordinador, pantalla de projecció, etc.) abans de sortir de l'espai.
    • Cal ventilar preferentment en franges horàries de calor o fred moderats.
    • Cal tancar les finestres abans de sortir de l'espai.
    Estudiants
    lesiónincendiosevacu alumnconfinament
    Personal docent durant l'activitat acadèmica
    lesiónincendiosevacu profconfinament

La majoria de les instal·lacions de la Universitat són accessibles i compleixen les normatives d'accessibilitat.

Totes les obres de nova construcció es basen en el Manual d'estil d'Infraestructures de la UVic-UCC, elaborat per l'Àrea d'Infraestructures i Serveis Generals que, en altres punts, marca les pautes i els criteris que cal seguir per complir la normativa d'accessibilitat i, per tant, n'assegura l'aplicació.