Vés al contingut

Universitat Segura en COVID-19

Són espais transversals d'ús per a tota la comunitat, repartits pels diferents edificis, que funcionen com a espais de vida universitària, punts de trobada, espais per compartir, de reunió, de treball, d'atenció, d'esbarjo,... tant de forma col·l3ctiva com individual. Tots ells disposen de les comoditats i instal·lacions necessàries, aixó com de diferents formats, cosa qeu permet de tenir a l'abast l'espai més adequat per a l'activitat a desenvolupar-hi. N'hi ha d'oberts i de tancats, a l'interior i a l'exterior, amb taules i cadires mòbils, amb butaques i dsofàs, parets rotulables, connectivitat a la xarxa i endolls, petites grades, llocs de treball equipats amb ordinadors, etc. Tots aquests espais fan que en qualsevol racó del campus s'hi pugui viure la Universitat.

Aspectes principals recollits al Protocol Segur COVID-19
  • Mesures higièniques bàsiques.
  • Mesures tècniques de distanciament interpersonal.
  • Mesures organitzatives.
  • Mesures de prevenció del risc de difusió de la contaminació. 
  • Mesures de prevenció del risc i de danys derivats en persones de risc i especialment sensibles. 
  • Mesures d’actuació davant la “sospita o activació” d’un possible cas en l’empresa. 
  • Treballadors que realitzen activitats fora del centre. 
  • Adequació de la Coordinació d’Activitats Empresarials. 
En què consiteix el procés de certificació?

 

  • Octubre 2020: TÜV Rheinland, l’empresa que emet el certificat, va analitzar els plans d’actuació implantats amb un equip auditor fent una visita a les instal·lacions. 
  • Novembre 2020: una vegada realitzada l’auditoria, l’empresa va fer entrega d’un Informe d’Auditoria Procol Segur COVID-19. 
  • Gener 2021: superada l’auditoria, TÜV Rheinland va fer l’entrega d’un Certificat per un període de validesa d’1 any. 
  • Març 2021: auditoria de seguiment.
  • Novembre 2021: auditoria de certificació.

 

Edificis certificats

Campus Vic: 

  • Edificis de Miramarges 
  • Torre dels Frares 
  • Masia de la Torre dels Frares 
  • Zona Esportiva 
  • Casa de Convalescència 
  • Can Baumann 

Resultats de l'informe d'auditoria

 

Abril 2022

Punts forts
  • A la Facultat de Medicina, Can Baumann, s’està iniciant un projecte de domotització, amb la presa de dades de CO2, temperatura i humitat relativa, per automatitzar la ventilació. S’han inicat les obres a novembre de 2021, tenint una previsió de finalització a febrer de 2022.
  • Bon registre dels EPIs entregats als treballadors a partir de l’aplicatiu Gestió COVID-19, del Campus Virtual.
  • Gran quantitat de dispensadors de gel hidroalcohòlic al llarg de tots els edificis del Campus Vic.
  • Bona informació al web U360º Espais i Instal·lacions, de tots els protocols COVID-19.
Oportunitats de millora
  • Al web U360º, a l’apartat d’ús de la mascareta, s’especifica que s’ha d’utilitzar si es tenen símptomes de COVID-19 i que es recomana quedar-se a casa. S’ha de considerar que aquest redactat dona a entendre que amb COVID-19 i amb símptomes es pot fer vida normal. Revisar modificacions fetes recentment per no donar peu a errors de comprensió.
  • L’avaluació de riscos específica per evaluar els riscos de COVID-19 no està disponible per a tots els treballadors, encara que tota la informació està inclosa en els protocols. Seria interessant penjar la ER.
  • Es recomana un pla d’inversió per millorar la ventilació ent tots els punts on els valors de CO2 estan per sobre la normativa. NTP 549: el diòxid de carboni en l’evaluació de la qualitat de l’aire interior.

 

Novembre 2021

Punts forts
  • A la Facultat de Medicina, Can Baumann, s’està iniciant un projecte de domotització, amb la presa de dades de CO2, temperatura i humitat relativa, per automatitzar la ventilació. S’han inicat les obres a novembre de 2021, tenint una previsió de finalització a febrer de 2022.
  • Bon registre dels EPIs entregats als treballadors a partir de l’aplicatiu Gestió COVID-19, del Campus Virtual.
  • Gran quantitat de dispensadors de gel hidroalcohòlic al llarg de tots els edificis del Campus Vic.
  • Bona informació al web U360º Espais i Instal·lacions, de tots els protocols COVID-19.
  • La universitat disposa d’un programa de suport psicològic per al personal treballador.
Oportunitats de millora
  • Realitzar un seguiment continu de la disposició de líquid desinfectant en les zones comunes.
  • Es disposa de ventilació forçada en varis edificis de la Universitat, i que algunes aules compleixes amb les “Recomanacions d’operació i manteniment dels sistemes de climatització i ventilació dels edificis i locals per a la prevenció de la propagació del SARS-CoV-2” de l’IDAE, no es pot assegurar que el 100% de la Universitat compleixi amb aquestes recomanacions. S’ha d’inventariar els sistemes de ventilació i comprovar que es compleixen amb les circulacions d’aire en tots els espais.
  • Es disposa de registre de neteja, per verificar els esforços de neteja en les zones comunes i banys, no obstant a l’edifici de Can Baumann hi falten aquests registres.
  • Millora de la comunicació de les responsabilitat als diferents àmbits de la Universitat, com per exemple el PDI, en obrir i tancar les finestres i en recordar als alumnes la obligatorietat de l’ús de la mascareta. S’ha de realitzar un procediment amb la recopilació de totes les responsabilitats COVID-19.
No conformitat
  • Malgrat haver ofert un curs online, amb un vídeo específic de formació sobre la COVID-19, editat pel propi personal de la Universitat, adaptant-se adequadament a les necessitats formatives, només un 70,77% del PAS i un 54,22% del PDI l’ha fet. La resta del personal de la Universitat no ha rebut la formació
  • Acció correctiva: elaboració d’un cronograma d’actuacions per incidir en la obligatorietat de fer la formació.

 

Octubre 2020

Punts forts
  • Control d’accés per al PAS i PDI amb càmeres termogràfiques i per a estudiants amb controls de temperatura automàtics en canell i reconeixement facial de l’ús de la mascareta. La resta d’accessos tancats, mantenint les sortides d’emergència. 
  • Seguiment realitzat per part de la UVic dels casos covid (positius i contacte estret). 
  • Bon ús dels EPIS i del gel hidroalcohòlic per part dels treballadors. Gran quantitat de dispensadors de gel hidroalcohòlic al llarg de tots els edificis. 
  • Implantació de l’Agent COVID
Oportunitats de millora
  • S’evidencia que els treballadors disposen d’EPIS i es documenta per part de la UVic l’entrega dels EPIS. No obstant no es disposa d’acús de rebuda per part del treballador
    • Acció correctiva: Creació del portal Gestió COVID dins el campus virtual. Quan es fa l’entrega d’un EPI, la persona rep un correu electrònic amb un enllaç on ha de confirmar l’entrega i on pot veure el seu historial d’EPIS entregats

 

  •  En la pàgina web s’inclou els protocols implantats per la UVic, diferenciant protocols post–confinament i protocols de nova etapa de reinici amb COVID, revisar els protocols post-confinament i deixar únicament les de la nova etapa, així com incloure la data de l’última modificació. 
    • Acció correctiva: eliminació dels protocols antics i incloure data d’actualització de cada pàgina. 

 

  • La informació als treballadors està disponible a la web, assegurar-se que aquests treballadors han consultat la informació i tenen coneixement dels protocols de treballadors sensibles. Es recomana que des del web directament es pugui enviar un correu electrònic al tècnic de Benestar i Seguretat Laboral

 

  • Tota la documentació que està disponible per a l’activitat publicitària s’ha d’assegurar que no es consulta i es diposita novament a les estanteries.
    • Acció correctiva: retirada dels catàlegs i altres fulletons de publicitat a les zones comunes. En els llocs on es deixen, es posa un cartell indicatiu que si es consulta, no es pot retornar a l’estanteria. 

 

  •  A nivell tècnic de PRL, s’evidencia la falta de recursos per a poder assumir totes les tasques extra que han establert a l’implantar el protocol COVID-19.
    • Acció correctiva: incorporació d’una persona a la unitat de Sostenibilitat, Benestar i Seguretat Laboral. 
No conformitats
  • No es pot assegurar la designació d’un responsable del compliment i control de les mesures preventives específiques COVID-19. 
    • Acció correctiva: ús del Redbooth per a l’assignació de tasques preventives i correctores. 

 

  • Es verifica la falta de senyalizació horitzontal per a les zones d’atenció al públic, marcant una distància d’1,5m. Secretaries de centre, biblioteca. Falta de senyalització de fluxos de circulació de persones en el hall, escales i zones comunes. 
    • Acció correctiva: col·locació de senyalització horitzontal i de fluxos de circulació.

 

  • En les zones de vending no es disposa de líquid desinfectant. No es pot garantir que es realitzi la neteja després de cada torn d’àpat. en alguns punts que s’ha intensificat la neteja no està disponible el control de neteja. 
    • Acció correctiva: col·locació de fulls de control de neteja. 

 

  • Es constata que no s’ha realitzat la formació sobre les mesures davant l’exposició a la COVID-19 als treballadors. 

 

  • No es té constància de la realització de tests ràpids als treballadors que s’incorporen després d’haver desenvolupat la infecció per coronavirus.
    • Acció correctiva: compra de TAR i realització d’aquests als treballadors que s’incorporen a la feina presencialment després de la infecció.