VII Jornada de Biologia a l’Ensenyament: “La biologia a l’aula i més enllà” – SCB secció Ensenyament

with No hi ha comentaris

El dissabte 10 de març de 2018, la Dra. Julita Oliveras va estar convidada a la VII Jornada de Biologia a l’Ensenyament: “La Biologia a l’aula i més enllà” al Museu de Ciències Naturals de Barcelona, organitzada per la Societat Catalana de Biologia (SCB), Secció de l’Ensenyament, on va tenir la oportunitat de presentar el Programa Ciència i Societat de la Facultat de Ciències i Tecnologia de la UVic-UCC que va estar guardonat el setembre del 2017 amb la distinció Jaume Vicens Vives. Va explicar el projecte de les Tertúlies de Literatura Científica (TLC-UVic) –  http://tlc.uvic.cat/ i el projecte Premi Llegim Ciència (PLC-UVic) http://mon.uvic.cat/premi-llegim-ciencia/ , juntament amb altres ponents que van presentar entitats que porten la Biologia més enllà de les aules tals com són: Unitat de comunicació i cultura científica IDIBELL,  del  Banc de Sang i Teixits, de Events and Outreach Coordinator Institute for Bioengineering of Catalonia, IBEC i el Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

Seguidament, en aquesta jornada també hi varen participar explicant les seves experiències a l’aula, el professorat de Biologia de diferents centres de secundària de tot Catalunya així com professorat de la UB i de la Universitat de València.

L’acte es va cloure amb la conferència impartida per la científica Gemma Marfany: “La Genètica del futur i els humans 2.0”

Va ser una Jornada extraordinària, on es va demostrar que el professorat de secundària i també de les universitats, tenim projectes innovadors, de gran interès i amb molta motivació per poder-los explicar entre nosaltres amb la finalitat de poder cooperar i celebrar que a l’aula ensenyem la Biologia, aprenem i gaudim d’aquesta professió com a professionals de l’educació.

En resum va ser una mirada i posada en comú del treball que fem a l’aula de biologia i que surt més enllà.

Podeu veure les presentacions dels ponents a: VII Jornada de Biologia a l’Ensenyament

Podeu veure la galeria de fotos d’aquesta jornada visitant: Galeria Biologia a l’Ensenyament