with No hi ha comentaris

Nom de l’activitat: TLC-UVic- Dra. Gemma Estrada Bertran – Salut Digital: la innovació que impulsen Emprenedors tecnològics i Corporacions farmacèutiques

Ponent: Dra. Gemma Estrada Bertran

Article: Article Salut Digital: la innovació que impulsen Emprenedors tecnològics

Dia: 8 de març de 2022

Horari:  11.30 – 13.00h

Format: Presencial a l’Aula Magna de la UVic-UCC i streaming (en línia)

Lloc: Aula Magna de la UVic-UCCCampus Torre dels Frares  – C/ de la Laura, 13 – 08500 Vic

Cartell: CARTELL-Gemma-Estrada-ok.pdf (uvic.cat)

TLC-UVic – EMPRENEDORIA- Dra. Gemma Estrada Bertran – Salut Digital: la innovació que impulsen Emprenedors tecnològics i Corporacions farmacèutiques.

La Dra. Gemma Estrada Bertran Director Digital Health and Technology at Ferrer va parlar del programa d’innovació oberta en salut digital, Ferrer 4 Future, amb el llançament d’un nou repte a l’ecosistema emprenedor de startups de base tecnològica.

Va transmetre de forma admirable, una comunicació magistral sobre com la salut digital pot contribuir a tenir una sanitat més eficient i sostenible, amb una mirada innovadora per conèixer els avenços més actuals.

Podeu revisar la gravació on es destaca el missatge que la confiança és crucial i, sobretot, com es genera que el pacient confiï en la tecnologia i, per altra banda, que el professional també confiï en aquestes eines digitals.

Els productes sanitaris amb connectivitat son la proposta de salut digital que aporten prestacions diverses com poden ser per exemple 1) l’experiència dels pacients amb el seu tractament per una determinada malaltia 2) les experiències de la comunitat mèdica junt als seus pacients  3) la reducció de les despeses sanitàries. La salut digital es pot definir com l’empoderament del pacient com a soci de la salut sanitària.

L’empresa farmacèutica Ferrer aposta per la innovació oberta i també el model innovador d’atorgar suport a startups amb el propòsit de deixar un impacte positiu per la societat

La Dra. Gemma Estrada Bertran, una científica que s’apropa a un públic jove amb estudiants i professorat universitari i preuniversitari, i  també amb diverses persones d’àmbits diversos que van assistir en format presencial i en línia. Aquí el seu email, gestrada@ferrer.com  i també la gravació de la TLC-UVic organitzada des de la FEC, per part de la Dra Carme Viladecans conjuntament amb la FCTE per part de la Dra. Julita Oliveras Masramon. Moltes gràcies per tot.

Participació:

Universitaris presencials/ línia: (professorat i estudiants)

• Grau en Administració i Direcció d’Empreses (ADE)
  • Grau Biologia,
  • Grau Biotecnologia,
  • Grau en Biomedicina
  • Grau en Educació Social

• Preuniversitaris presencial/ en línia: Pel que fa als centres de secundària, van assistir a la conferència tant alumnat com professorat de Vedruna Escorial de Vic, Institut Voltreganès de la Gleva, Institut de Taradell, En línia es van connectar l’Escola Marta Mata de Torelló, Institut d’alt rendiment de Sant Cugat del Vallés

• Públic en general presencial/en línia: Escola Mara Mata de Torelló, Societat Catalana de Biologia i Sant Cugat del Vallès.

Suport: per part del professorat (PDI) de la FCTE i PAS de la UVic-UCC.

Equip de les TLC-UVic: Julita Oliveras, Miquel Casadevall, Mina El Aabid.