Sessió de treball per les TLC i el PLC – UVic-UCC, el dia 2/5/2019 a la Facultat de Ciències i Tecnologia (FCT)

with No hi ha comentaris

El dijous 2 de maig de 2019 vàrem celebrar una sessió de treball per les TLC i el PLC – UVic-UCC,  a l’aula T117 de la Facultat de Ciències i Tecnologia (FCT), de la UVic-UCC on hi vàrem participar professorat i alumnat de la UVic-UCC, i també ens va acompanyar la Noemí Doménech responsable del programa de secundària de l’Àrea Màrqueting de la UVic-UCC, apart d’altres persones que havien assistit a la presentació que prèviament ens havia ofert la Dra. M. Jesús Comellas va presentar “El talent de la generació sènior: mentoratge en treballs finals”.

Us agraïm molt l’assistència del professorat dels centres de secundària ja que gràcies a vosaltres, podem decidir de forma consensuada les obres i novel·les de ciència, tecnologia, emprenedoria, etc a llegir,  i l’oportunitat de conèixer a les persones de la comunitat científica que es preocupen  per divulgar la ciència i fomentar les vocacions científiques a la joventut, en les diverses  activitats que es proposen  en els projectes de les TLC i del PLC que fem curs rere curs

Mencionem que el dia 2/5/2019 es va deliberar quines lectures es proposaran per TLC i PLC de cara el proper curs 2019/20 i ara tenim unes tasques a fer, que es tracta de llegir segons els detalls de l’acta que tenim detallada aquí i el dia 6/6/2019 amb una segona sessió de treball es decidirà les lectures a fer. Recordem que tothom hi som benvingudes i benvinguts i el passat dia 2 de maig hi éreu presents el professorat de centres de secundària que descrivim seguidament: del Col·legi St Miquel dels Sants de Vic la Lluïsa Prat, i en Miquel Padilla; del Col·legi Escorial de Vic, la  M. Jesús López; de l’ Escola Vedruna de Ripoll, la M. Dolors Riu Coll  i en Xavier Rudé Payró; de l’IES  Mestre Andreu de St Joan Abadesses, l’Imma Tarradellas; de l’Institut Jaume Callís de Vic, la  Marisol Cabral i l’Imma Andreu; de l’INS del Voltreganès de les Masies de Voltregà, la  Mercè Sau; de l’Institut de Taradell, l’Ester Flórez; de l’escola FEDAC de Vic, la Sandra del Valle: i de l’Escola Vedrunes de Tona, el Manel Miguela. Us encoratgem a venir i també a convidar als vostres col·legues dels mateixos centres i també d’altres centres de secundària, per la propera sessió de treball del 6/6/2019.

Recordem que el Programa Ciència i Societat (UVic-UCC), és una proposta d’innovació docent amb la finalitat de promoure que els joves llegeixin llibres de divulgació científica i que a partir de lectures amenes i reflexives s’acostin i coneguin la ciència. Hi participa de forma activa la secció Vic de la SCB. Es recorda que en el programa Ciència i Societat hi ha dos eixos :

• Àmbit TLC (Tertúlies de Literatura Científica)– Llibres d’assaig i dossiers: Aprendre ciència a l’aula i l’oportunitat de conèixer als escriptors/científics que han escrit l’obra. En el projecte de les TLC es proposen llibres d’assaig de ciència i/o tecnologia a estudiants universitaris, preuniversitaris, de cicles formatius, el públic en general.
  • Àmbit PLC (Premi Llegim Ciència)– Novel·la de l’àmbit de Ciència i/o Tecnologia: Lectura i redacció d’un relat. Dirigit a 3r i 4t d’ESO. Treball transversal entre professorat de centres de secundària de ciències, de català, humanitats, tecnologia… , i el dia del certamen literari i entrega de premis es pot conèixer als científics/escriptors que han escrit la novel·la.  Amb el PLC obrim una escletxa a l’esperança d’agermanar la literatura, l’art, la tecnologia i les ciències.

Es decideix cadascun dels programes (TLC, PLC) a presentar curs rere curs, a partir d’una comissió de treball formada per professorat universitari, professorat de centres de secundària, editorials, entitats diverses que hi participen, etc.