Núria Pous – TLC-UVic 8/03 – Anthesis Lavola. Activem la sostenibilitat

with No hi ha comentaris
TLC-UVic Conferència Núria Pous – 15a edició de les TLC-UVic Curs 21/22

Nom de l’activitat: Anthesis Lavola. Activem la sostenibilitat – Gravació / Fotos
Ponent: Sra. Núria Pous

Ahir 8/3/2022, coincidint amb el dia Internacional de les dones, vam poder gaudir de l’excel·lent ponència per part de la Núria Pous, Directora General Adjunta Anthesis Lavola, la qual va presentar diversos punts amb l’objectiu de fer reflexionar al públic, fent-los pensar i plantejar-se que cadascú de nosaltres podem fer petites accions, i que al final del dia per insignificants que semblin totes sumen. Els aspectes que va tractar com a gran punts van ser:

• Estem en una situació d’emergència.
  • La pèrdua de la natura i de la biodiversitat: la meitat del PIB mundial depèn de la natura i els seus serveis.
  • La Salut: la pèrdua de vides
  • L’Emergència social
  • Els ODS-17 aprovats per totes les nacions unides del món el 2015
  • El pacte verd europeu. New Green Deal. Ser neutra en emissions de GEH el 2050

Enguany vam tenir la sort de tenir una taula presidencial en clau femenina, presidida per tres dones, Núria Pous Directora General Adjunta d’Anthesis Lavola, Carme Viladecans, coordinadora del Grau d’Administració i Direcció d’Empreses i docent del Departament d’Economia i Empresa de la FEC – Uvic-UCC i Julita Oliveras, responsable del PCiS, les TLC i el PLC i docent del Departament de Biociències de la FCT UVic-UCC. Es va comptar també amb la col·laboració de l’equip tècnic de les TLC-UVic, Miquel Casadevall i Roger Farrés i també amb la participació d’un exestudiant de la FCT, Ferran Bertomeu, biòleg i estudiant de màster en “Estudis Interdisciplinaris en Sostenibilitat Ambiental, Econòmica i Social” UAB.

Una mica més d’Anthesis Lavola:

Lavola va néixer el 1981 com una escola de natura proposada per tres biòlegs amb la convicció de creure amb el que feien. Un model a seguir que aporta noves idees. Són activadors de la sostenibilitat i ofereixen serveis de consultoria, educació i comunicació.

Article: Bases plans de contingència

Dia: 8 de març de 2022

Horari:  11.00 – 12.30h

Format: Presencial a l’Aula Magna de la UVic-UCC i streaming (en línia)

Lloc: Aula Magna de la UVic-UCC –Campus Torre dels Frares  – C/ de la Laura, 13 – 08500 Vic

Participació: L’acte va comptar amb un total de 250 inscrits, la gran majoria uns 245 de manera presencial, els restants van assistir-hi via streaming. Pel que fa als centres de secundària, van escoltar la ponència l’Escola Vedruna Escorial (Vic), l’Institut La Plana (Vic) i l’Institut Taradell (Taradell), així com alumnat dels graus d’ADE, Publicitat i Relacions Públiques, Biologia i Biotecnologia, PDI i PAS de la UVIC-UCC i algunes persones de públic general.

Cartell: http://mon.uvic.cat/tlc/files/2021/10/cartells-TLC-2021-NURIA-POUS-definitiu.pdf