Fridays for future Vic – F4F Vic

with No hi ha comentaris

Joves de la Universitat de Vic (UVic-UCC) es mobilitzen des del 15M pel canvi climàtic

Fridays for future Vic (F4F Vic) és el moviment que es va iniciar des de la UVic-UCC el divendres dia 15 de març de 2019, i el lideren els estudiants dels Graus en Biologia i Ciències Ambientals de la Facultat de Ciències i Tecnologia (FCT),  l’Helena Gallego, el Ferran Oró i l’Aleix Canamasas, entre d’altres.

Abans de començar  l’activisme del F4F Vic, ells varen contactar i parlar amb les persones que encapçalen el moviment a la Universitat de Girona (UdG) per prendre idees i portar el moviment fins a Vic. Actualment podem trobar la iniciativa de Vic a facebook i instagram , tenen una adreça de correu electrònic (fridaysforfuturevic@gmail.com) i, en cas de que vulgueu unir-vos al moviment, un grup de whatsapp on es van comentant les últimes novetats.

Hi ha el document que podem llegir escrit pel grup del F4F VIC – Manifest 15/03/2019 i la Notícia “QUÈ ÉS FRIDAYS FOR FUTURE I QUÈ DEMANA?”

El proper dijous dia 11/4/19 assistirem a la Jornada de l’IEC Canvi climàtic i salut per aprendre més sobre el tema que ens preocupa i de gran rellevància pel s. XXI

L’equip del F4F Vic ens diuen que com a ciutadans podem actuar amb diverses accions, com per exemple: canviar el nostre estil de compra utilitzant bosses de roba, cartró o biodegradables, canviar la forma de desplaçar-nos caminant, en bicicleta, en patinet… , fer servir el transport públic i compartir cotxe; estalviar aigua dutxant-se en comptes de banyar-se, tancar l’aixeta mentre t’ensabones o et rentes les dents, utilitzar rentaplats al màxim de la seva capacitat, utilitzar paper reciclat; no duent a terme un malbaratament alimentari és a dir reduir el consum de carn per reduir la petjada de CO2, etc

Els  tres estudiants que lideren F4F Vic, ja han pogut parlar amb diversos mitjans de comunicació, i el passat divendres 5/04/19 varen assistir al programa de radio RUVicub, un programa matinal de la radio de la universitat portat per estudiants de quart de Periodisme i Comunicació Audiovisual de la UVic-UCC, on els hi van fer una breu entrevista de deu minuts que us convidem a escoltar!  aquí la teniu

Els estudiants també van fer una entrevista al diari El 9 nou el dia 15/03/2019 i una a Radio Roda el dia 29/03/2019

L’entrevista amb el nou 9 el dia 15/03/2019

Felicitem a tots els joves activistes iniciadors i seguidors de la F4F Vic i animen a tothom  que us afegiu en aquest moviment on hi sereu benvinguts i totes les idees enfortiran un projecte que afavoreix una oportunitat per posar el nostre granet de sorra per salvar el planeta !

Com a breu  recordatori del F4F, sabem que l’agost del 2018, quan l’estudiant Greta Thunberg, ara nominada al Nobel de la Pau 2019, va asseure’s davant del parlament suec un divendres, a partir d’aquell moment va néixer un moviment estudiantil amb la bona voluntat de demanar que els polítics escoltin la veu dels joves, per prendre mesures per poder afavorir la sostenibilitat del planeta terra. Cada divendres, estudiants universitaris, preuniversitaris, i persones diverses d’arreu del món es manifesten per aconseguir que es prenguin polítiques més ecològicament eficients i que es pugui portar a terme la línia de l’Acord de París (2015) i l’informe de la IPCC (Intergovernmental Panel on Climate Change, de l’ONU). Gràcies a les xarxes socials, aquesta campanya s’ha fet viral i podem trobar la informació a hastags com: #Fridaysforfuture , #F4F , #climatestrike i #schoolstrike4climate .

Fotografia a Radio Roda

Fotografia al programa RUVicub

En aquests moments estem preparant el programa de la 13a edició de les TLC  https://mon.uvic.cat/tlc/  pel proper curs 2019/20, i ens interessa poder plantejar la lectura d’alguns llibres com per exemple:

I també ens agradaria de poder convidar als dos escriptors d’aquests llibres per poder-los conèixer,  escoltar i intercanviar les opinions en un espai de debat !!

Si teniu més idees ens agradarà que ens escriviu un email i ens les proposeu, podeu enviar el correu a l’adreça electrònica tlc@uvic.cat  (Atenció com veieu a l’adreça electrònica tlc@uvic.cat  hi ha les lletres T L C en minúscula, que són les inicials de tertúlies de literatura científica; sobretot que no hi hagi confusió amb l’acrònim tic).

9/04/2019

tlc@uvic.cat   –   UVic-UCC