David González Jara – Nuestros aliados microscópicos – 20/12/2016

with No hi ha comentaris

Llibre: Bacterias, bichos y otros amigos

Xerrada-debat: Nuestros aliados microscópicos

Avui dia 20 de desembre de 2016, en el marc de la 10a edició de les Tertúlies de Literatura Científica (TLC) a la Facultat de Ciències i Tecnologia de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, hem comptat amb la presència del científic Dr. David González Jara amb l’activitat “Nuestros aliados microscópicos” a propòsit del seu llibre Bacterias, bichos y otros amigos.

David González Jara és doctor i llicenciat en Bioquímica per la Universitat Rey Juan Carlos I de Madrid i la Universitat de Salamanca respectivament. Va estudiar les llicenciatures de Ciències Químiques en la Universitat d’Almeria i Ciències Ambientals en la UNED.
Científic multidisciplinari i docent de formació, en l’actualitat compagina la seva afició per la divulgació científica amb la docència com a Professor Titular en l’especialitat de Biologia i Geologia en el CEO Mirador de la Serra en Villacastín (Segovia).

David González Jara a l’Aula Magna de la UVic-UCC

En la xerrada, el científic ens ha parlat de com en són d’importants els bacteris exemplificant i il·lustrant les seves paraules: bacteris capaços de posar fi a la desforestació, combatre malalties, utilitzar el plàstic com a aliment i per tant, reduir les emissions de substàncies contaminants, etc.

En definitiva, David González Jara amb aquesta activitat ens ha mostrat que no podem seguir amb el prejudici que tots els microorganismes són “dolents” ja que molts d’ells ens poden suposar un benefici en moltes àrees.

L’activitat s’ha realitzat en una sessió de 10.30 a 12.00 on s’ha comptat amb l’assistència d’uns 280 estudiants universitaris i pre-universitaris provinents de: UVic-UCC, Institut de Vic, Escola Pia Balmes de Barcelona i Institut Jaume Callís de Vic.

Assitència a la xerrada-debat, aula Magna UVic-UCC

Els estudiants han trobat la xerrada molt dinàmica i engrescadora, fet que s’ha vist reflectit en la seva alta participació en el debat.

A continuació es mostren les fotos de grup dels centres de secundària assistents a la xerrada-debat amb el científic David González Jara – pendent de publicació:

Podeu veure el vídeo de la xerrada-debat a http://mon.uvic.cat/tlc/videos/

CARTELLS DE L’ACTIVITAT:
bloc-david-gonzalez-normal bloc-david-gonzalez-color