Article: Elements químics a l’aigua de les de fonts del Montseny

with No hi ha comentaris

Article: Elements químics a l’aigua de les de fonts del Montseny

Article escrit per Oscar Farrerons Vidal Grup de Recerca d’Enginyeria de Projectes, Aigua i Sostenibilitat, Universitat Politècnica de Catalunya  i Fortià Prat  Laboratori Clínic Prat, Universitat de Vic

Es presenta un mostreig de l’aigua de 223 fonts del Montseny, agrupades en tres zones geogràfiques. L’objectiu és descriure la composició química de les aigües d’aquestes fonts usant les principals tècniques de laboratori. L’anàlisi comparativa permet demostrar que al Montseny la mineralització global de l’aigua de les fonts és baixa al nord i a l’est, i mitjana a les fonts de l’oest. L’altitud de la font ens pot indicar el grau de mineralització, sobretot al nord i est, però no afecta tant a l’oest. Els ions majoritaris són el bicarbonat i el calci, i en alguns casos de l’est, el sodi. Respecte a la contaminació per nitrats es demostra que l’aigua que brolla de les fonts del Montseny és de gran qualitat, perquè en molt poques d’aquestes fonts supera el valor de 50 mg/l establert en el RD 140/2003, la majoria concentrades a la zona oest.