Professions tecnològiques i digitals, la teva aposta de present i amb futur

El projecte final de cicle és la culminació de la feina feta durant tot un curs acadèmic i alhora una demostració de l’aprenentatge adquirit els dos anys de formació d’un cicle formatiu. Alhora els estudiants del cicle de Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma del campus professional sumen també els aprenentatges adquirits en la formació professional dual.

Des d’aquí volem compartir-vos algunes de les propostes de projecte presentades el passat mes de juny que atesa la situació comunitària es van portar a terme on line.

“GoGoRide”

El projecte de l’Eric Gallego o l’Oriol Roch, que van desenvolupar una aplicació per a mòbil dirigida a motoristes perquè puguin compartir rutes amb comentaris destinats a garantir la protecció del pilot: estat de les carreteres, avís de trams perillosos, dificultat d’una ruta i valoració global. Es tracta d’una aplicació de mòbil híbrida (tant per a Android com per a iOS) desenvolupada amb Flutter i el gestor de bases de dades Firebase, i que alhora utilitza l’Api de Google Maps per poder utilitzar els mapes de carreteres.

“Software pels quioscos dels hipermercats Esclat per recollir comandes on-line”

El Richard Newell i el David Ribé, autors d’aquest projecte, van cursar el cicle en modalitat Dual al departament d’Informàtica de Bon Preu, i van aprofitar l’aprenentatge realitzat a l’empresa per portar a terme el seu projecte final, participant en el desenvolupament d’una aplicació per gestionar la recollida de comandes online als hipermercats Esclat, un sistema que permetés indicar lloc de recollida segons números de comanda i amb la idea de fer més àgil el procediment amb l’ús dels mòbils. Van treballar per crear un software front-end per mitjà de VueJS i van portar a terme el projecte treballant amb metodologia de gestió de projecte Agile.

“Art 4 You”

En aquest cas, l’estudiant Biel Díaz va desenvolupar una aplicació pròpia, la creació d’una botiga d’art online, que sigui l’intermediari entre l’artista i el client, pensat per a aquells artistes que no tenen els recursos per ser vistos cara el públic. L’aplicació és gratuïta fins a la venda d’una obra donant visibilitat als artistes. Art 4 You compatible en tots els dispositius, s’ha creat utilitzant Laravel.

“Gouber”

El Roger Martínez, alumne en formació professional Dual a l’empresa Goufone de telefonia mòbil i serveis d’internet. En Roger tenia ganes de desenvolupar una web i l’empresa li va proposar el desenvolupament d’una a través de la qual l’empresa pogués tenir ubicats en temps real els vehicles de la seva flota i indexar tots els punts en una base de dades que permetés consultar l’històric de rutes de cada vehicle. Laravel va ser l’eina principal i com a front-end VueJS amb Bootstrap. Laravel li ha permès implementar una interessant estructura que utilitza un model Vista-Controlador amb una pila de funcionalitats. Tant ell com l’empresa han quedat molt contents amb el resultat final obtingut.

“Project Isolation”

El Narcís Rotllant, el Sergi Villaseñor i el Pol Vivet coincideixen en la seva passió pels videojocs i tot i que han cursat el cicle en modalitat dual a les seves respectives empreses (Seidor, i Bon Preu), han escollit com a projecte final desenvolupar un videojoc emprant Unity. Es tracta d’un joc de terror amb vista des de dalt on l’única font de llum és la llanterna del protagonista, haurà de travessar l’escenari enfrontant-se a zombies que vaguen per l’entorn. En la seva concepció, Project Isolation buscava ser un joc 2.5D. És a dir, un joc que combinés sprites en dues dimensions amb un entorn totalment tridimensional. Es va prendre aquesta decisió degut a que l’equip era totalment inexpert en el complex món del 3D.

“Outter”

El Roger González (que va cursar el cicle en modalitat Dual a Seidor) i el Marc Trujillo van decidir també desenvolupar un projecte propi que consistia en una aplicació mòbil de gestió de viatges. L’aplicació permetia programar viatges o guardar-ne de ja realitzats i poder-los compartir. Els alumnes van treballar amb Flutter que els permetia desenvolupar una aplicació nativa tant per a Android com per a iOS, amb una sola base de codi. Per tant, van utilitzar Flutter com a front-end i Firebase com a back-end, dues eines noves per ells.