Un treball d’alumnes de Màrqueting i Publicitat de Teknós arriba al Congrés Internacional d’Investigació i Gènere de SevillaLa docent i cap d’estudis de Teknós Granollers, Marta Ruiz i la directora de la Unitat d’Igualtat de la UVic, Anna Pérez Quintana, han presentat un treball sobre igualtat de gènere en les series d’animació infantil portat a terme en el marc del CFGS de Màrqueting i Publicitat que s’imparteix a Granollers al VII Congrés Internacional d’Investigació i Gènere, que va tenir lloc a la Universitat de Sevilla el  passat 23 de juny.

El treball presentat, que portava el títol “Actividad de anàlisis e identificación de las series de animación infantil igualitarias emitidas en el canal Super 3”, recull l’anàlisi que van fer els estudiants del cicle, dirigits per la docent Marta Ruiz, sobre la igualtat de gènere en les sèries d’animació infantil, per al qual van emprar, amb una metodologia pròpia, tècniques quantitatives i qualitatives, que els va permetre de fer un informe i identificar quines són les sèries igualitàries. A més de fer el disseny i d’elaborar els materials de comunicació, els estudiants van treballar individualment una proposta de senyalística amb la creació d’una icona en pantalla que identifiqués les sèries amb continguts igualitaris amb vista als infants i les seves famílies. Aquest projecte va merèixer un guardó en l’edició dels premis EduCAC de l’any 2021.

L’objectiu d’aquest treball, tal com afirmava en el seu moment Marta Ruiz, era “treballar l’educació mediàtica a l’aula i fomentar l’esperit crític sobre el contingut audiovisual des d’una perspectiva de gènere”. Aquesta és una de les competències que han de tenir els futurs tècnics i tècniques en Màrqueting i Publicitat, han de dominar el llenguatge audiovisual, ser crítics amb els valors que volen transmetre i despertar la seva consciència com a consumidors i futurs productors de contingut audiovisual. Aquesta activitat va comptar en tot moment amb el suport de la Unitat d’Igualtat.