Teknós ha participat aquest dimarts en la jornada que el Departament d’Ensenyament organitza periòdicament entre els centres que participen en la formació de joves a través del sistema dual de la FP. Núria Barniol, directora de Teknós, ha compartit amb la resta de centres de Catalunya la forma en què els alumnes dels cicles “Animacions 3D, Jocs i Entorns interactius” i “Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma” del Campus Professional de la UVic-UCC porten a terme el projecte final de cicle des de l’entorn laboral on es troben inserits per via de la FP dual.

Anualment i des que es va iniciar la formació professional dual, el Departament d’Ensenyament organitza trobades periòdiques de la xarxa de centres de suport a la FP, com a entorn de recolzament pel que fa al desenvolupament de la metodologia dual en aspectes acadèmics, burocràtics o normatius.

Els estudiants del Campus Professional de la UVic-UCC desenvolupen el projecte final de cicle dins de la mateixa empresa on estan fent la formació dual, vinculat amb alguns dels projectes professionals en els quals hi participen. Aquesta pràctica requereix una gran coordinació amb els tutors del centre i de l’empresa, però comporta molts avantatges per a ambdues parts.

Per al desenvolupament del projecte, l’alumne compta amb el suport tant de l’empresa pel que fa als aspectes més tècnics i pràctics, com del centre, que generalment vetlla per factors com el format i el context.

Aquest sistema permet que l’alumne gaudeixi de recursos i know how de les empreses que, d’altra banda, tindria més limitats si fes el projecte exclusivament en el centre i, alhora, motiva molt més l’estudiant ja que veu la utilitat de l’aplicació del seu projecte en el món professional. D’aquesta forma, l’alumne també es vincula més a l’empresa, fet que ens ajuda a incrementar les seves possibilitats d’inserció laboral.

El factor clau per a l’èxit d’aquest sistema rau en dos fets: aconseguir que l’empresa s’impliqui en la formació de l’estudiant, i que l’estudiant sàpiga transmetre acadèmicament allò que desenvolupa des d’un punt de vista professional.