La importància del treball a casa per superar amb èxit el cicle, el consell a la setmana de la FP celebrada a Vic

El passat dilluns 16 de novembre es va portar a terme al Centre Teknós de Vic la taula rodona “Els perfils professionals tecnològics i digitals” emmarcat dins la Setmana Europea de la Formació Professional (European Vocational Skills Week 2020) dirigida als alumnes dels CFGS en Animacions 3D, jocs i entorns interactius, i CFGS en Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma.

La taula rodona va comptar amb Gerard Pasqual, ex alumne de Teknós, tècnic superior en Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius, va ser docent a La Salle Barceloneta en Blender, ha estat treballant per Mill Film i MPC Film en VFX, i actualment es troba treballant per Gizmo Animation Studio com a Groom Artist. Carles Pellejero, ex docent del centre Teknós i llicenciat en belles arts va participar també a la taula rodona, ell compta amb una llarga trajectòria en empreses de videojocs i animacions com D’Ocon Films, Mondo Media, Fabrica de la Tele, El gató astronauta, Onpost, MUF i una llarga llista de col·laboracions nacionals i internacionals. Per últim, la sessió va comptar amb la presència de Gerard Hernández, CEO de l’agència de desenvolupament web Lasevaweb.com, emprenedor i diplomat en Informàtica de Gestió i expert en desenvolupament web i software adhoc per a Windows.

Durant la sessió els ponents van explicar la seva trajectòria formativa, tots varen coincidir que la formació no s’acaba mai, i que tots els sectors i especialitats requereixen de formació contínua i aprenentatge constant. Gerard Hernández va exposar la seva experiència que un cop titulat a la universitat ha continuat formant-se tant per vies formals, però sobretot de forma molt autodidacta a partir dels encàrrecs laborals que li anaven sorgint. Carles Pellejero malgrat va portar a terme estudis de postgrau molt especialitzat, va reconèixer també que l’aprenentatge més important el va fer treballant en empreses i en especial el període que va realitzar a Estats Units quan aquí encara no hi havia mercat d’A3D.

El col·loqui va continuar amb explicació de les experiències professionals actuals i viscudes, de tal manera que fos un reflex per als joves que els escoltaven de cap a on poden orientar-se o especialitzar-se en cada un dels seus estudis. Els tres van coincidir que cal focalitzar-se en un àmbit concret i treure el màxim profit a les seves habilitats intentant esdevenir el millor professional en aquell àmbit. Durant la conversa també es va parlar de la importància del portfoli o demoreel en l’àmbit del videojoc i el 3D i que en ell destaquin els millors treballs sempre i que s’adeqüin més a les places on es presentin.

Gerard Hernandez, va poder explicar també la importància de l’estada en formació dual que alguns estudiants poden portar a terme, concretament ell té varis estudiants en formació a la seva empresa i valora molt positivament l’experiència per a totes les parts implicades, va posar de manifest que l’adaptació del currículum de Teknós a les necessitats de l’empresa és una peça clau per tal que l’experiència funcioni.

Durant la sessió els ponents van poder donar consells als joves estudiants, tots varen coincidir en que la competència lingüística i concretament l’aprenentatge de la llengua anglesa és cada vegada més important per qualsevol tipologia de feina, però sobretot en l’àmbit tecnològic que estava a debat. Alhora també van recomanar als estudiants que posessin energia i esforç en aconseguir l’èxit en allò que es vulguin dedicar, que aprenguin a treballar en equip i a enfrontar-se als errors per aprendre d’ells, i que no perdin mai la curiositat per aprendre i per seguir l’evolució tecnològica.

Al final de la sessió els alumnes van poder plantejar algunes preguntes i dubtes als ponents que especialment es van focalitzar en aspectes vinculats a com trobar feina quan acabin els estudis i quins són les aptituds i habilitats que més es valoren en les empreses.