Què puc estudiar per trobar feina?

Aquesta és una pregunta que volta en el cap de molts joves i també de moltes famílies, com orientar el teu futur o el futur del teu fill/a per tal que tingui un futur exitós. La veritat és que la resposta no és gens senzilla, certament estudiar un àmbit que pugui garantir una certa estabilitat laboral futura és interessant però alhora ha de ser quelcom que agradi i motivi al futur professional ja que hi haurà d’esforçar-s’hi i dedicar-hi moltes hores del seu temps.

En un estudi presentat fa uns dies pel professor de IESE Jordi Canals, queda reflectit el desajust entre les competències tècniques que requereixen els llocs de treball de les empreses amb competències que alguns estudis del sistema educatiu ofereix, tant de grau universitari (77%), com de formació professional tot i que en menor mesura (69%). En aquest informe han col·laborat empreses importants de l’economia espanyola i la majoria han indicat que tenen dificultats per cobrir els llocs de treball, ja que el perfil que es presenta no té les competències necessàries o són mínimes per optar a aquella vacant. És aquí on la formació professional dual té molta importància. La incorporació d’un jove en formació dins de l’empresa permet adequar-lo a les necessitats reals i específiques de cada empresa i és això el que dona valor i sentit apostar per la formació professional.

El mateix estudi apunta quins son alguns dels coneixements que poden garantir als joves la seva inserció immediata, ja que s’indica que la major bretxa pel que fa a coneixements es troba en la formació en tecnologia on les empreses no troben perfils amb els coneixements necessaris de: big data, intel·ligència artificial, robòtica o màrqueting digital.I més enllà de les competències o capacitats més tècniques son clau el desenvolupament de les transversals, en el mateix informe es posa de manifest la necessitat de joves amb capacitat de comunicació, capacitat emprenedora, capacitat de lideratge o de negociació, alhora que mancances pel que fa a les actituds, la iniciativa, la resiliència, o la visió de conjunt.

Tots aquests aspectes són alguns dels que els nostres estudiants treballen tant a nivell de competències tècniques com de competències transversals, mentre es formen en alguns dels cicles que s’ofereixen en el campus professional de la UVic-UCC, amb estudis com:

Des del centre, la importància de les competències transversals es treballa a cada cicle perquè els estudiants les assoleixin i les puguin desenvolupar davant les situacions que es vagin trobant tant en la seva vida com en el món professional.

Si vols conèixer més sol·licita informació aquí.