A continuació us deixem una mostra resum dels projectes finals del cicle formatiu en Màrqueting i Publicitat d’aquest curs 2020-2021.
Llançament del nou producte de Moloon, Moloon Scooter
En aquest projecte final, L’Ariadna Vielsa dona resposta a una necessitat real detectada a Moloon l’empresa de marxandatge promocional on ha realitzar la seva formació en DUAL, planificar el llançament al mercat de Moloon Scooter. Per fer-ho possible ha creat un nou logotip i una proposta d’e-commerce, on ha inclòs un xat en línia per millorar l’experiència de compra. També ha presentat idees per generar tràfic web com una campanya de google adwords i display.
Creació d’un spot publicitari per KHLloreda
En Marc Uribe va fer la seva formació DUAL a KHLloreda, i va enfocar el seu projecte final a la realització d’un spot publicitari per un dels productes de neteja de la marca. En Marc va desenvolupar l’anunci seguint el procés creatiu, desenvolupant un storyboard i finalment gravant i editant la peça publicitària. Ell mateix indica en el seu projecte, el que a aprés en la seva estada “a parlar davant de clients, a tenir responsabilitats, he après a com es fa un anunci des de el principi al final, he après las necessitats que tenen els clients, com fer relacions publiques, a gestionar un pressupost anual, ha editar vídeos, a com fer-te viral per XXSS, a relacionar-me amb companys molt més grans que jo, a fer un clipping de premsa, ha utilitzar el big data.”
Llançament de marca; Sherpa, luxury pet shop
Durant la seva estada en formació DUAL a Terranova CNC, la Cristina Silva, ha desenvolupat la proposta de llançament d’una nova marca de luxe per mascotes. L’alumna va focalitzar el seu projecte la creació, planificació i desenvolupament d’una estratègia de vendes a Instagram per a una nova marca. Es tractava d’un projecte incipient a l’empresa i la Cristina va poder posar en pràctica la seva capacitat autoemprenedora. Va desenvolupar la identitat visual i l’estratègia de venda del canal online, centralitzat en Instagram.
Campanya de publicitat per als nous cicles formatius de la UManlleu
En aquest cas la Judit Forns, fruit de la seva estada en FP DUAL a l’àrea de màrqueting de la UVic, va crear una campanya de publicitat per donar a conèixer la nova oferta formativa de la UManlleu. Com ell mateixa explica “Per tal de poder confeccionar aquest procés creatiu he seguit diferents fases, entre elles fixar uns bons objectius, conèixer el públic objectiu per tal de comunicar-me correctament amb ell, identificar el USP i crear un concepte creatiu prou cridaner per captar i aconseguir arribar al target.” La Judit va traslladar el seu concepte creatiu a diversos materials off-line i va planificar el seu llançament, tot tenint en compte el pressupost.
Campanya de captació de compliance officers per la World Compliance Association
La Paula Jiménez, va gaudir d’una estada en DUAL a la World Compliance Association on va poder desenvolupar una necessitat real detectada pel seu tutor de pràctiques, l’Albert Salvador. Es tracta de la creació d’una campanya de captació de perfils professionals orientats al món del Compliance per ajudar-los a formar-se i formar part de l’associació internacional. La campanya on-line compta amb diverses accions per captar leads a LinkedIn i el desenvolupament d’un microsite específic per la campanya. La Paula resumeix la seva estada fent la següent valoració “Vaig poder tenir el suport de Lucia l’encarregada del departament de comunicació, que es va encarregar de traslladar-me tasques, relacionades al meu pla d’estudi. Tota la resta m’he sentit molt còmoda, els companys m’han facilitat tota la informació sobre el sector ja que era un àmbit que no havia escoltat mai, tots m’han ajudat, i he fet tasques molt diferents i alhora entretingudes.”
Estratègia de màrqueting i de comunicació de la pàgina web: Preparats, Llestos i Universitat per a post universitaris.
La Mireia Pascual va aportar un punt innovador i estratègic al departament de Formació Contínua de la UVic – UCC, arran de la seva estada en FP DUAL a l’àrea de màrqueting de la UVic. En aquest cas, l’alumna va realitzar una anàlisi exhaustiva dels materials de comunicació com a punt de partida i va desenvolupar els continguts d’una nova web per aconseguir noves matrícules de post-universitaris. En el pla de comunicació s’inclouen propostes de inbound màrqueting per captar nous leads. En conclusió, la pròpia Mirea explica “he tingut molta sort de poder haver realitzat les pràctiques a la Universitat, m’emporto una experiència immillorable i molt coneixements apresos.”
Helena Paretas, wedding planner & events
En aquest projecte han participat la Mar Fontfreda, en Claudi Amores i l’Helena Paretas i han realitzat un projecte sobre la creació del branding personal d’una de les integrants de l’equip com a wedding planner. Han decidit publicitar la campanya de llançament per mitjà de varis canals; com la premsa amb l’aparició a revistes i blogs influents del sector, creació d’esdeveniments, assistir a una de les fires més important a Catalunya, per mitjà de les xarxes socials creant continguts diaris i interaccions amb els usuaris juntament amb la creació de publicitat en línia. Per altra banda per aconseguir posicionament SEO també disposaran de pàgina web i blog, on hi podran descarregar la revista digital que han creat.
OPRØR, llançament d’una nova marca de moda limitada i sostenible
L’Aitor Martin, en Sergi Fernández i la Nayare Pina han creat una marca de moda en clau de sostenibilitat i exclusivitat. En el seu projecte han treballat la creació de la identitat visual i l’han aplicat al disseny tèxtil, tot coneixent les actuals tendències. Aquest equip ha desenvolupat una proposta real que inclou el pla d’empresa i les accions on-line per aconseguir les primeres vendes que inclouen accions amb influencers. Com a conclusions, l’equip comenta “Finalment, creiem que voler és poder. Per això, encara que som conscients que iniciar aquest projecte ens generarà grans despeses i ens implicarà molt temps, amb ganes, bona gestió i renovació anual dels nostres productes, a la llarga ens portarà moltes recompenses i beneficis.”
Pla de comunicació per Tea Loves
Aquest projecte ha estat liderat per la Safa Abdoun, qui va aconseguir formar part de l’empresa on va fer la seva estada de pràctiques obligatòries, Novasonix. Ha estat recolzada per l’Andrés Caamaño i en Joan Busquets qui amb esforç, organització i gestió, han estat capaços de dissenyar un conjunt d’accions, marcar uns objectius concrets, pensar un curt, mitjà i llarg termini, diagnosticar i avaluar els resultats obtinguts per tal de veure l’efectivitat de la seva campanya. Han realitzat una estratègia de notorietat de marca que inclou una creació de pàgina web, millora del SEO, calendari editorial a les xarxes socials i creació de campanyes creatives a nous canals de venda online.
Creació de Leads Lab
En Rodrigo Kumenius, l’Iván Pareras i en Joel Mateo han realitzat el seu projecte vinculat a una idea de negoci que consisteix en la prestació de serveis a PIMES per potenciar les seves xarxes en línia a través de la conversió. Utilitzant plataformes com facebook ads, google ads, pinterest ads etc. Principalment l’objectiu de l’agència que han creat és optimitzar la taxa de conversió dels seus futurs clients utilitzant tècniques pròpies de conversió.
Campanya de llançament del servei de bicicletes elèctriques Uvike
En aquest cas, l’Elena Alcodori, en Manel González, l’Arnau Saula i l’Alejandro Martínez han treballat el seu projecte vinculant-lo al Grau d’Enginyeria de l’Automoció que s’imparteix a la UGranollers. L’objectiu del projecte era aconseguir que estudiants de cicle i grau es coordinessin per fer possible la creació d’un servei de préstec de bicicletes elèctriques pel Campus de Miramarges i Torre dels Frares a Vic. L’alumnat del grau d’enginyeria dissenyarà i crearà les bicicletes elèctriques, i l’alumnat del CFGS de Màrqueting i Publicitat ha creat la campanya publicitària per comunicar-ho. La proposta comunicativa inclou propostes off-line i on-line, com la creació d’un esdeveniment, accions creatives de màrqueting de guerrilla i edició de vídeos promocionals.
Pla de màrqueting digital per el nou producte de Teaming Labs, Escaping.io.
En Martí Parés, autor d’aquest projecte va cursar el cicle en modalitat DUAL al departament de màrqueting de Teaming Labs. L’objectiu general del seu pla de màrqueting és captar leads mitjançant diverses accions com ara una campanya d’e-mail màrqueting, una campanya de google ads i millorar el SEO de la pàgina web. L’estudiant va poder participar activament en el desenvolupament del projecte i com ell mateix explica “Fer el Dual a Teaming Labs m’ha fet veure que realment el màrqueting és una cosa que m’agrada i m’ha ajudat molt a prendre certes decisions. A més a més he pogut posar a la pràctica molta teoria del grau superior”.