T’has preguntat mai què sap fer un tècnic en desenvolupament d’aplicacions multiplataforma? Has imaginat què és capaç de fer un estudiant amb aquesta formació? La resposta és fàcil de respondre a través de l’anàlisi dels projectes finals de cicle que fan els alumnes. A continuació et fem un petit resum del que van fer els graduats del curs anterior a tall de mostra d’alguns des aprenentatges obtinguts.

Girona d’Autor

L’alumne va realitzar una aplicació mòbil per a un festival de música de cantautors que va tenir lloc a Girona del 13 al 17 de juny. L’objectiu de l’app, que va ser utilitzada amb èxit durant el festival, era facilitar als usuaris assistents la consulta de la programació, així com també la compra d’entrades,  proporcionar informació sobre els artistes participants, els llocs on es realitzaven els concerts, … Durant l’elaboració de l’aplicació va haver d’afrontar un procés de planificació important, analitzar la usabilitat de l’app i afontar canvis en les eines utilitzades que es van solventar sense problemes, el producte final és fàcil d’utilitzar, útil i robust.

SkiTrack

L’alumne un gran aficionat a la muntanya i concretament a l’esquí alpí va desenvolupar una aplicació mòbil sota la denominació de “Skitrack” pensada per guardar estadístiques d’una persona durant la realitació d’aquest esport, és a dir, quilòmetres recorreguts, velocitats màxima i mitjana, desnivells acumulats, … d’una manera més simple i ràpida que les ja existents al mercat. L’aplicació havia de ser compatible amb el servei de Google Maps i calia desenvolupar amb framework Ionic per sistemes Android i iOS per tal de poder arribar a més públic.

Arquitectura de microserveis

Aquest grup es va centrar en el coneixement de tecnologies i metodologies actuals per a grans aplicacions d’ús empresarial. Les aplicacions grans tipus ERP tendeixen a ser construïdes amb la màxima modularitat possible per permetre la reutilització d’aquests mòduls en aplicacions futures. Els alumnes a través de la seva formació dual han après com funciona la implantació d’un ERP  i han pogut crear un model per tal de facilitar la feina d’inicialitzar, instal·lar i preparar les eines necessàries per desenvolupar aplicacions modulars.

Aplicació multiplataforma per la gestió i publicació web de campionats de windsurf

En aquest cas els estudiants han desenvolupat una aplicació per gestionar competicions de Windsurf tan a nivell de Catalunya com de l’Estat Espanyol pensant amb la Federació Catalana però també amb la possibilitat que s’hi afegeixin altres federacions. El projecte responia a la necessitat concreta plantejada a l’empresa on els estudiants realitzaven la seva formació dual. La gestió de les competicions comporta la creació d’eliminatòries, repartiment de competidors inscrits, emmagatzematge de resultats i generació de classificacions per poder mostrar-los via web al mateix moment que es fan les competicions. Els alumnes han pogut conèixer de primera mà les diferents fases pels que es passa en l’elaboració d’un programa: anàlisi, programació, testeig i posada en marxa.

Eroticast

En aquest projecte s’exposa el procés que s’ha dut a terme per la programació d’Eroticast, una xarxa social de temàtica eròtica. En una primera fase del projecte s’han desenvolupat els pilars de la xarxa social, en la qual es dona d’alta usuaris, i aquests poden interaccionar amb la plataforma unidireccionalment i es deixa per futures implementacions la creació d’un xat, la creació d’una botiga digital i la promoció d’esdeveniments. El valor del projecte ha estat aprendre arquitectura MVC i l’ORM Eloquent junt també amb el framework Laravel.