T’has preguntat mai què sap fer un tècnic en desenvolupament d’aplicacions multiplataforma?

Has imaginat què és capaç de fer un estudiant amb aquesta formació?

La resposta és fàcil a través de l’anàlisi dels projectes finals de cicle que fan els alumnes. A continuació et fem un petit resum del que van fer els graduats del curs anterior així podràs entendre quins son alguns dels aprenentatges obtinguts.

 

“Aviation Starter”

Aviator

En aquest cas l’estudiant un apassionat i usuari de simuladors de vol (en especial Flight Simulator X i X-Plane 11) ha volgut crear el seu propi simulador de vol en 3D. S’ha inclinat per fer un simulador de vol semblant a FSX utilitzant Unity amb una qualitat gràfica més que bona i malgrat inicialment compta amb la simulació per tot Catalunya, l’objectiu personal de l’estudiant és ampliar-ho a tot el món amb imatges fotorealistes. Tant la memòria com la presentació varen ser impecables i va rebre la màxima puntuació per part del tribunal.

“Sistema TPV Hostaleria”

“Sistema TPV Hostaleria”

En aquest cas l’estudiant va desenvolupar un software terminal punt a un punt de venta del sector de la restauració. Es tracta d’un software orientat a negocis petits i/o familiars els quals busquen una solució pràctica, usable i intuïtiva per a poder digitalitzar totes les gestions del dia a dia. Es buscava desenvolupar un software bàsic per a cobrir totes les necessitats, però alhora potent, senzill d’utilitzar i pràctic per a poder agilitzar i facilitar totes les tasques possibles. El software s’ha desenvolupat amb el llenguatge C#, utilitzant la tecnologia de Visual Studio, més concretament WPF (la versió més avançada per al desenvolupament d’interfícies). El programa està enllaçat a una base de dades MySQL i s’ha aplicat a un negoci real, cosa que encara fa el projecte més atractiu.

“Aplicació per mòbil AgroAPP”

“Aplicació per mòbil AgroAPP”

En aquest cas l’estudiant ha desenvolupat una aplicació per mòbil per gestionar camps agrícoles molt fàcil d’usar i intuïtiva, la proposta donava resposta a una necessitat real d’un amic personal de l’estudiant, per tant es tractava d’un projecte real, amb un client pràcticament real cosa que dona  molt valor al projecte i a l’aprenentatge que s’assoleix. L’objectiu era a través de la app poder registrar totes les tasques realitzades al camp des de la preparació i llaurat, a la sembra fertilització, tractaments fitosanitaris, recollida, en cada una de les parcel·les o camps gestionats. Sembla que finalment el “client” n’ha quedat content i l’estudiant ja es veu com a futur emprenedor.

“Rokofanàtics”

rokofanatics

La passió d’aquest alumne és l’escalada i va desenvolupar una pàgina web i una aplicació mòbil per localitzar els rocòdroms de tota Catalunya. L’objectiu és poder oferir un servei còmode i accessible a tothom que vulgui gaudir d’aquest esport. De la mateixa manera, rocofanàtiks també pretén donar a conèixer els rocòdroms i així, facilitar la pràctica d’aquest esport pels nous aventurers d’aquest món. A part de l’aplicació en si, que no descarta comercialitzar, el seu objectiu era aprofundir en dues eines que ha conegut mentre feia el cicle: Ionic i Laravel.

“Projecte per un joc RPG”

Projecte per un joc RPG

Es tracta del desenvolupament d’un joc estil ‘Rougelike RPG’ en 2D amb el motor Unity Engine, per PC. L’afició als videojocs de l’estudiant i la curiositat i interès d’aprendre a fer el seu propi videojoc des de zero ha sigut la principal motivació. El fil conductor del videojoc, una historia fictícia de terror, i l’habitual filosofia de joc de RPG caracteritzada per la progressió del personatge, és a dir, conforme avancem en la història el personatge anirà aconseguint un millor equipament, habilitats i estadístiques bàsiques (tals com vida màxima, força, habilitat màgica, etc…).

“Videojoc 2D”

Videojoc 2D

Aquest projecte desenvolupat per tres alumnes van dissenyar i programar un videojoc 2D, característica clau en aquest cas era que els estudiants volien que el videojoc fos amb vista isomètrica. És a dir, el videojoc segueix un sistema de representació gràfica amb el qual podem presentar un objecte en un plànol de 2 dimensions, però donant la impressió de ser tridimensional, també van treballar amb Unity.