Durant l’última etapa de 2n curs, l’alumnat del CFGS en Màrqueting i Publicitat va presentar un total d’onze projectes finals, sis dels quals creats individualment pels alumnes que han cursat formació dual.
A continuació us deixem una mostra resum dels projectes finals del curs 2021/22:
La captació de leads a la Fira de Perpinyà
L’Alex Contador va col·laborar en l’organització d’un estand a una Fira internacional a l’àrea de Màrqueting de la UVic – UCC, arran de la seva estada en formació dual. En aquest cas, l’alumne va conèixer en profunditat les claus per organitzar la presència a una fira, va poder assistir-hi presencialment i va mesurar els resultats de l’acció. Tal com indica el propi estudiant “Obtenir leads requereix d’un gran esforç i la preparació durant el curs m’ha aportat avantatges per aconseguir-ho amb èxit. Assistir a la fira a Perpinyà m’ha ajudat molt a saber com és el públic objectiu i com adreçar-me a ell.”
Creació d’un nou manual d’identitat corporativa per a Moloon.
L’alumne Arnau de Koning durant la seva estada en formació dual a l’empresa Ribel Ideas (Moloon) va emprendre la decisió de crear un nou manual d’identitat corporativa per a l’empresa. Guia’t pel seu tutor, en Sergi Bel, va desenvolupar el manual on es descriu l’ús de la marca en diferents contextos gràfics. L’alumne va realitzar una cerca de referents per inspirar-se com a model del manual finalment lliurat i va innovar oferint les aplicacions del logotip en entorns digitals.
Geeko: projecte d’emprenedoria dropshipping
En Gerard López, l’Aniol Bellavista, l’Alex Berrocal i en Daniel Martínez han desenvolupat un projecte d’emprenedoria amb la creació d’un e-commerce. En primer lloc, van realitzar un benchmarking i un cop analitzada la competència van desenvolupar la seva marca tot creant la seva identitat visual i fent la pàgina web i dissenyant accions de captació de tràfic mitjançant l’ús d’anuncis a les principals xarxes socials. El grup va destacar el gran aprenentatge que havien fet durant la realització del projecte sobre la creació d’una empresa i consideren que la venda online és el futur i el present de molts negocis locals i una manera d’obrir-se al món.
Campanya de comunicació del llançament de Sculpt and Shape de la marca Novasonix
L’alumna Carmen Torres ha assolit el repte de crear un naming i tota una campanya de llançament per a un nou aparell de remodelació corporal creat per la marca Novasonix on ha realitzat la seva estada en formació dual. Aquesta campanya, adreçada a directors/es de centres d’estètica, ha obtingut molt bons resultats i destaquem l’estratègia de màrqueting digital desplegada per assolir-ho. L’alumna indica que “aquest projecte m’ha servit per profunditzar i investigar com fer una bona campanya des de zero, creant un nou logotip, tot el material gràfic necessari i conèixer com s’analitzen els resultats per mesurar el seu impacte.”
Creació d’un portfoli creatiu
En aquest projecte realitzat per la Meritxell Tomàs, en Guillem Costa, la Clara Holgado i l’Adam Carreras han realitzat un portafolis creatiu amb tres campanyes publicitàries basat en tres briefings reals. No només és un projecte acadèmic, sinó que ha sigut per a tots ells una oportunitat d’acostar-se al món laboral i una experiència única, una via d’accés al món publicitari. Han descobert les tasques d’un/a creatiu/va publicitària i han col·laborat en la creació i rodatge d’un vídeo promocional per al cicle formatiu que han cursat al Campus Professional de la UVic-Ucc.
Disseny del Social Media Pla de Campbase
La Clàudia Rodríguez ha creat el Pla de Social Media per a l’empresa de venda de material esportiu Campbase on ha realitzat la seva formació dual. Com descriu ella mateixa: “un Social Media Plan és, en grans termes, la planificació de les xarxes socials que té una empresa. El principal objectiu és definir les estratègies i les accions que siguin necessàries per arribar als objectius que té l’empresa amb les seves xarxes socials. A més, també és molt útil per a l’equip de màrqueting i comunicació per tal de tenir controlada tota la gestió d’aquestes”.
Organització d’esdeveniments esportius per Futbolmanía
El projecte final d’en Paco Alcodori, l’Adam Carreras, l’Erika Romero i en Joel Sabatés ha estat la creació d’un esdeveniment esportiu pel distribuïdor de roba i accessoris esportius Futbolmanía. Aquest equip ha desenvolupat una estratègia de captació i fidelització de nous clients oferint un torneig de futbol que inclou elements per viure una experiència única.
Instagram com a eina de difusió d’activitats culturals de la Fàbrica de les Arts (Roca Umbert)
L’Ivan León ha format part del departament de comunicació de la fàbrica de les Arts, un espai cultural gestionat per l’Ajuntament de Granollers, gràcies a la seva esta en formació dual. L’alumne ha assolit el repte de crear un pla de social media exclusiu per a la gestió d’Instagram. En paraules del propi Ivan “haver gestionat les xarxes socials de “Roca Umbert” ha estat un camí ple de coneixements i experiències per mi. El meu Social Media Plan ha estat un recull de tot el meu treball diari a l’Ajuntament, dels projectes que he portat juntament amb la supervisió de la meva tutora Silvia Giró, millorant la imatge a les xarxes i aconseguint trencar la barrera dels 5.000 seguidors al Instagram de Roca Umbert.”
Disney, eat and experience. Emprenedoria i innovació en el món de la restauració.
En aquest cas, en Marcos Sánchez, el Javier Lozano, la Júlia Nardone i en Guillem Ryan han creat un restaurant temàtic sobre Disney. L’objectiu del projecte era la creació d’un pla d’empresa per a un restaurant ambientat en les pel·lícules que podem trobar a la plataforma de Disney + més famoses, canviant de pel·lícula cada mes, decorant l’ambient, vestint als treballadors del restaurant i posant plats especials per a cada pel·lícula. L’alumnat destaca que “hem vist l’oportunitat dins el mercat, que un restaurant temàtic pot ser una molt bona opció en un futur no tan llunyà a l’hora de construir un negoci.”
Entrevistes a UAlumnis
El projecte final de la Tamara Herreros està relacionat amb la seva estada de pràctiques en formació dual al departament de Formació Contínua dins l’àrea de màrqueting de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya. A l’àrea ha pogut realitzar tasques relacionades amb la visibilització de les trajectòries d’alguns ex-alumnes de la universitat i ha col·laborat en la creació de vídeos que inclouen les entrevistes realitzades. La Tamara destaca que “durant la dual he pogut aprendre com funciona una àrea de màrqueting, veure els diferents seguiments de les accions realitzades, com sorgeix una idea i veure tot el procés de realització, tècniques d’engagement i de captació de leads.”
Xènia Corbera, Wedding planer
En aquest projecte han participat la Xènia Corbera, la Marina Relats, en Xavier Llorens i l’Andrea Portet i han realitzat un projecte sobre la creació del branding personal d’una de les integrants de l’equip com a wedding planner. Han decidit publicitar la campanya de llançament per mitjà de diversos canals; com la premsa amb l’aparició a revistes i del sector, creació d’esdeveniments, assistir a una de les fires més important a Catalunya, per mitjà de les xarxes socials creant continguts diaris i interaccions amb els usuaris juntament amb la creació de publicitat en línia.