El projecte final, un dels mòduls que forma part del currículum de qualsevol cicle formatiu de grau superior té l’objectiu que l’alumnat sigui capaç d’aplicar els coneixements adquirits al llarg del cicle i de demostrar l’assoliment de les diferents competències professionals desenvolupant un projecte d’empresa. A continuació us deixem una mostra dels projectes de l’alumnat del CFGS d’Animacions 3D, jocs i entorns interactius del curs 2021/22:
Sergi Ayza, Arnau Bujons, Núria Serra, Carlos Yohan Laínez.
Projecte “Koka-Loka: Torna a somriure”
Aquest grup d’estudiants tenia molt clar des del principi que volia fer un anunci “a la manera de Coca-Cola” per arribar a transmetre un sentiment de felicitat, amistat i generositat. Després d’analitzar una sèrie d’anuncis antics des del punt de vista de continguts, colors utilitzats, missatge,… treballen sobre la història que volen explicar: tracta d’una parella que estan avorrits a casa seu degut a les mesures contra la COVID-19, però, de cop, senten per les notícies que aquestes mesures ja no estan en vigor, i poden tornar a sortir i trobar-se amb els seus amics. Finalment juguen amb tres personatges.
Gemma Colom, Iker Pons, Pol Sànchez, Pol Torrent, Roger Donadeu.
Projecte “DeathStare”
El seu projecte consisteix en el desenvolupament d’un videojoc anomenat Deathstare. Deathstare és un “rogue-like” en 2D, amb estètica píxel-art. Exemples de videojocs de l’estil serien “Enter The Gungeon” o “The Binding Of Isaac”, dels quals han agafat inspiració i referències. L’ambientació segueix aquella de jocs com “Bloodborne” o “Dark souls”. On el món és assolat per un mal irremeiable i nosaltres som testimonis de la desgràcia que ha deixat darrere. Són ambients foscos i sense vida; apagats, i fins a cert punt, morts. El personatge principal pren inspiració tant del personatge principal de “Bloodborne” com de Joshua Graham, de “Fallout New Vegas”. No està ambientat en cap lloc real ni en cap època documentada. Tot i això està inspirat i, fins i tot, agafa referència de l’Europa del segle XIV, concretament al període gòtic.
Gerard Cortés, Carlos Delgado, Pol Vaqué.
Projecte “Videojoc 2D: Vein”
Aquest grup de tres alumnes també ha desenvolupat un videojoc. La idea més general sobre la qual tractarà el videojoc és el destí, i es tractarà a través del personatge nascut únicament per complir un objectiu, el seu destí. A més a més, mentre descobrim els escenaris, interactuarem amb NPC’s que ens donaran context del món que ens envolta i ens donaran peu a reflexionar sobre altres temes com les conseqüències dels nostres actes, la superació d’adversitats o l’evolució personal mitjançant el pas del temps i les nostres vivències. Seguint aquest esquema tenen com a objectiu realitzar un videojoc conceptual, que sigui interpretable i una experiència diferent per a cada jugador igual que gran part de les obres que prenen com a referència.
Ferran Iglesias, Isaac Pocurull, Juanes Bahí.
Projecte “Quimera Outbreak”
La idea principal del projecte és crear una breu animació acompanyada d’una cançó i aquesta servirà d’introducció per a una original sèrie animada creada per ells mateixos. Han utilitzat els seus coneixements per fusionar el 2D amb el 3D creant així escenaris amb perspectiva lliure i una sensació més profunda a l’hora de veure-la. Quimera Outbreak està ambientat en una època futurista, dins el context d’una ciutat estil Cyberpunk on la gent no està assabentada que una corporació està realitzant cruels experiments amb tota mena de persones en contra de les lleis biològiques. L’estètica s’acosta al corrent de ciència-ficció que va sorgir al principi de la dècada dels 80 fent referència a avenços científics i tecnològics en que hi ha una transgressió per fer evolucionar l’espècie humana, podem dir que porta a l’extrem la influència de les mega-corporacions, la descomposició ecològica i l’expansió de la cultura popular.