Vivim temps de canvis tecnològics constants que afecten òbviament a la vida diària de les persones i en qualsevol àmbit de la vida, des de la forma en què ens relacionem, passant per la manera de treballar o com aprenem.
Així, les empreses evolucionen i necessiten perfils professionals diferents dels que requerien fins avui, volen potenciar la incorporació de talent adaptat al canvi, amb capacitat emprenedora, capacitat d’aprenentatge constant i com no adaptats a l’ús de les noves tecnologies. Les empreses necessiten líders digitals que sàpiguen portar les empreses cap a la transformació digital.
Aquesta transformació afecta a tots els sectors i professions no només les més tècniques, i l’àmbit de la comunicació i el màrqueting no és menys; de fet alguns estudis apunten que una de les noves professions de futur que sorgiran i que generaran ocupació, seran els nous perfils de màrqueting adaptats a la digitalització.
És conegut doncs que la transformació digital planteja un escenari en el que es prescindirà d’alguns oficis o perfils, donant lloc a noves oportunitats o professions de futur. Avui n’analitzem alguns vinculats al món del màrqueting i la comunicació on els nostres estudiants de CFGS en Màrqueting i Publicitat podran trobar-hi un lloc.
-
Expert en màrqueting digital
És el responsable de preparar l’estratègia digital de l’empresa, analitzar la situació i preparar un diagnòstic per posteriorment desplegar una estratègia digital i poder-la implementar. L’objectiu terminal és augmentar la visibilitat de la marca o negoci a la xarxa i arribar a potencials consumidors que passen cada vegada més temps als entorns on-line que offline.
-
Especialista d’atenció al client
No és directament una nova professió, però si que és necessari cada vegada més per a les empreses disposar d’un coneixement extens del possible client o usuari per poder-li oferir un servei molt personalitzat garantint que es cobreixen les seves expectatives i es realitza un assessorament personal. Al final l’objectiu és donar la màxima importància a l’experiència d’usuari i això és de cabdal importància per exemple amb els e-commerce on l’usuari té tota l’experiència digital.
-
Responsable de CRM
El CRM o Customer relationship management, és l’eina que s’utilitza per gestionar les relacions amb els clients, el responsable de CRM ha d’elaborar estratègies de fidelització dels clients utilitzant aquesta eina, treballa vinculat a departaments comercials i de màrqueting i ha de ser capaç d’analitzar les dades, conèixer el client i fer una bona estratègia de comunicació.
-
Especialista en e-Commerce
Avui l’e-Commerce és una realitat i una necessitat entre empreses i consumidors, així disposar d’un expert en botigues virtuals donarà valor afegit al negoci davant de competidors i esdevindrà indispensable en qualsevol negoci independentment del sector al que es dirigeix.
-
Gestor de comunitat
Moltes empreses d’èxit generen comunitats online i offline al seu entorn. El gestor és la persona responsable d’interactuar amb elles, fidelitzar-les, realitzar accions que aportin valor i permetin mantenir-les en el temps, i així l’empresa posicionar-se oportunament.
Després d’haver vist aquestes noves professions animem als joves que s’han d’incorporar properament a un sector professional i començar-se a formar que tinguin consciència de la necessitat de la formació constant al llarg de la vida i de l’especialització en àmbits que generen ocupació i en especial els vinculats en digitalització del negoci.