El modelat de personatges és una habilitat clau que han d’aprendre els estudiants de cicle formatiu de grau superior en animacions 3D

Modelant personatges en 3D

Qualsevol que vulgui convertir-se en un desenvolupador de videojocs ha de tenir coneixements artístics i coneixements tècnics, ja que són imprescindibles per poder elaborar qualsevol videojoc o pel·lícula d’animació. I en aquest context, el cicle d’Animacions 3D, Jocs i Entorns interactius incorpora un mòdul sobre disseny, dibuix i modelatge, al llarg del qual els alumnes aprenen conceptes clau de dibuix, composició, figures i modelatges.

Al llarg de tot el mòdul professional els estudiants dissenyen un personatge 3D, entorn a una temàtica concreta que aquest any és “el viatge espacial”. L’estudiantat inicia la tasca elaborant dissenys originals, inicialment a mà alçada i posteriorment modela el seu personatge amb fang polimèric especial per al modelatge.

L’estudiant aprèn així a treballar tal i com ho fan els grans estudis d’animació, en els que un cop dissenyat el personatge 3D, realitzen sobre el paper en 2D la visualització amb el seu volum real per tal d’acabar de definir detalls dels personatges ideats i que es puguin fer les modificacions necessàries perquè el personatge tingui coherència volumètrica. L’últim pas en el disseny d’un personatge seria el modelat digital en 3D, però del personatge ja millorat respecte l’esboç inicial.

És clau que l’alumnat treballi el modelat amb fang abans que la impressió 3D convencional, ja que els ajuda a entendre i analitzar en profunditat la forma tridimensional d’una banda, i detectar ràpidament els errors comesos a la fase de disseny de l’altre. L’alumne en aquest procés desenvolupa habilitats manuals útils pel seu creixement creatiu, important també en l’assoliment d’aquest cicle.