• Els graduats de FP dual assoleixen el nivell d’inserció laboral previ a la crisi (70% d’ocupats en nou mesos). La inserció laboral creix 3,5 punts respecte a l’any anterior.
  • Abans de nou mesos d’haver-se graduat, només quedaven desocupats l’11% dels graduats de grau mitjà i el 12,6% dels de grau superior, mentre l’atur general era a Catalunya de 17,4% i el de la població juvenil pujava al 37,6%.
  • L’empresa de pràctiques esdevé el canal d’obtenció de feina més efectiu i desbanca la xarxa personal de contactes.

El proppassat mes de desembre es va publicar i presentar l’estudi, elaborat conjuntament pel Departament d’Ensenyament i el Consell General de Cambres de Catalunya.

La meitat dels graduats en formació professional treballen nou mesos després d’haver-se graduat, fet que suposa un creixement de 3,5 punts respecte a l’any anterior. Aquesta és la conclusió més destacada de l’estudi d’Inserció Laboral dels Ensenyaments Professionals del 2015. La consellera d’Ensenyament, Meritxell Ruiz, i el president del Consell de Cambres, Miquel Valls, van presentar l’estudi el passat 16 de desembre a la Casa Llotja de Mar. La titular d’Ensenyament ha destacat que la formació professional és un dels eixos prioritaris del Departament: “La FP obre portes i dóna eines de cara al futur. Per això, el Govern ha fet una aposta per aquesta formació. Les dades demostren que aquests ensenyaments són un bon camí per a l’ocupabilitat i també per a la promoció personal”.

El treball analitza quina és la situació laboral i formativa dels graduats de la promoció 2015 en ensenyaments professionals, enquestats entre sis i nou mesos després d’haver acabat els seus estudis. Enguany es compleix la desena edició de l’estudi.

Aquesta millora de la inserció laboral consolida un canvi de tendència vist en l’estudi de l’any 2014 i ja són un 50,4% dels graduats en FP els que treballen. A més, la taxa d’atur dels graduats continua per sota de la taxa d’atur de Catalunya, i varia entre el 6,79% en els ensenyaments esportius i el 15,56% en els ensenyaments artístics superiors. En tots els casos és una xifra inferior a l’atur de Catalunya -que en el moment de l’enquesta se situava en el 17,42%- i molt inferior a la taxa d’atur dels joves d’entre 16-24 anys -37,64%-.

Abans de nou mesos d’haver-se graduat, un 42,6% dels graduats en grau mitjà treballen, mentre que el percentatge entre els graduats de grau superior és del 56,53%, xifres totes dues superiors a les del passat estudi. Les persones ocupades han augmentat en totes les franges d’edat respecte a l’any anterior. Prop del 60% dels graduats de grau mitjà que continuen estudiant opta per preparar-se per accedir a grau superior, i la xifra de graduats de superior que continua els seus estudis a la universitat és del 66,81%.

Per conèixer més a fons l’estudi, pots consultar-ne els detalls en aquest enllaç.